פרופ' צבי בן-אברהם מונה כחבר האקדמיה הגאורגית למדעים

נחשב לאחד מוותיקי הגאולוגים בישראל וחבר בחמש אקדמיות נוספות ברחבי העולם

11 ינואר 2022
פרופ' צבי בן-אברהם
פרופ' צבי בן-אברהם

פרופ' צבי בן-אברהם מהחוג לגאופיזיקה בבית הספר לסביבה ומדעי כדור הארץ בפקולטה למדעים מדויקים ע"ש סאקלר, מונה כחבר באקדמיה הגאורגית למדעים. פרופ' בן-אברהם הוא חתן פרס ישראל לחקר מדעי כדור הארץ לשנת 2003 וכן כיהן כנשיא החברה הגאולוגית הישראלית.

 

זוהי האקדמיה השישית למדעים בה הוא חבר. מלבד האקדמיה הגאורגית, חבר פרופ' בן אברהם באקדמיה הישראלית הלאומית למדעים, באקדמיה למדעים של היידלברג, באקדמיה יורופיאה, באקדמיה ההולנדית למדעים, באקדמיה הרוסית למדעים. כמו כן, הוא אמון על הקשרים בין האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים לבין האקדמיה האזרבייג'נית למדעים.

 

פרופ' בן-אברהם הוא מבכירי ומוותיקי הגאולוגים בישראל. מחקרו נסוב על גאופיזיקה ימית וגאודינמיקה – חקר קרקעית הים, מה שמתחתיה והתהליכים הטקטוניים המעצבים את פני כדור הארץ. זירת מחקריו העיקרית היא הים התיכון ומקווי המים לאורך שבר ים המלח. הוא חבר סגל באוניברסיטת תל אביב החל משנת 1982, ובשנת 2010 יצא לגמלאות אך עודנו ממשיך במחקר פעיל גם כיום.

 

"אני שמח מאוד להצטרף לאקדמיה הגאורגית למדעים, ותקוותי היא שהצטרפותי תחזק את יחסי ישראל וגאורגיה בתחום המדעי. ככלל, תחום הגאולוגיה והגאופיזיקה נחשב ליוקרתי מאוד באזור הקווקז כך שמדובר בכבוד גדול עבורי. המילה גאורגיה משמעה ביוונית 'אדמה חקלאית' כך שיש בכך מן הסמליות", אומר פרופ' בן-אברהם.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>