סטודנטים לקולנוע יקבלו מימון להפקת סרטי ביכורים

קרן חדשה שהקים בית הספר לקולנוע באוניברסיטת תל אביב תסייע לסטודנטים להפיק פיצ'ר (סרט באורך מלא) עוד בזמן הלימודים

21 מרץ 2017
הסרט שיקבל מענק הפקה על סך מאה אלף דולר מכספי תרומת סטיב טיש הוא "אחים" שכתב ויביים יונה רוזנקיאר

ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב, חונך לראשונה קרן שתסייע לממן הפקת פיצ'ר (סרט באורך מלא) ביכורים של סטודנט לקולנוע וטלוויזיה של בית הספר. בכך מצטרף בית הספר למועדון מצומצם ביותר של בתי ספר לקולנוע בעולם, שמפיקים מתקציבם העצמאי סרטי סטודנטים באורך מלא. אירוע ההשקה של "קרן סטיב טיש" יתקיים בפסטיבל קאן הקרוב שיערך בחודש מאי.

 

בתהליך הלקטורה הארוך והיסודי של הסרטים היו מעורבים מורי בית הספר: ירון בלוך (ראש ביה"ס), יוסף פיצ'חדזה (ראש מסלול בימוי והפקה של התואר הראשון), דובי רובינשטיין (ראש מסלול הבימוי וההפקה של התואר השני), אמיר טאוזינגר (רכז ההפקות), אפרת כהן (מנכ"לית חברת ההפקות "גאודאמוס") ושני המורים מיה דריפוס ועמיר מנור. בסיומו נבחר להפקה התסריט "אחים" אותו כתב ויביים יונה רוזנקיאר. הסרט יקבל מענק הפקה על סך מאה אלף דולר מכספי תרומת סטיב טיש, ויופק באמצעות חברת ההפקות של ביה"ס "גאודאמוס".  

 

הומור פרוע ואבסורד על רקע מלחמת לבנון

התסריט הנבחר הוא דרמה קומית המספרת את סיפורם של שלושה אחים בשנות ה-20 לחייהם, אשר מתאחדים לסוף שבוע בקיבוץ ילדותם שעל גבול לבנון, על מנת לקבור את גופת אביהם שנפטר שנה קודם לכן ותרם את גופתו למדע.

 

התסריט, המשלב דרמה עם הומור פרוע ורגעים של אבסורד, מתרחש על רקע מלחמת לבנון השנייה, כאשר ותיקי הקיבוץ כיבו את האזעקות (כי זה הפריע להם לישון) והמקום הפך למרחב אקס טריטוריאלי עם חוקים משלו. הצילומים מתוכננים לסוף הקיץ הקרוב וייערכו בקיבוץ יחיעם. את הסרט יצלם עודד אשכנזי ויערוך אור לי טל.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>