מעצימות את עצמן

תוכנית העשרה חדשה שנוצרה עבור ועל ידי סטודנטיות לרפואה של אוניברסיטת תל אביב

15 מרץ 2023
מייסדות התוכנית (משמאל לימין): עמית מנור, יעל ליבר, נגה למפל, שירה אידלהייט, לירון שיין ואור ארליך
מייסדות התוכנית (משמאל לימין): עמית מנור, יעל ליבר, נגה למפל, שירה אידלהייט, לירון שיין ואור ארליך
רוצה לדעת עוד על התוכנית?

כדי ליצור קשר עם המארגנות ולהשתלב בקבוצה - שלחי מייל >

 

 שלחו מייל לכתובת: wim.telaviv@gmail.com

השבוע יוצאת לדרך תוכנית חדשה באוניברסיטת תל אביב - 'נשים ברפואה' (WIM). מדובר במיזם של סטודנטיות לרפואה מתוכניות לימוד שונות ובשלבים שונים לתואר, שמציע מקום לדיאלוג פתוח וקהילתי של סטודנטיות ויצירת קשרים משמעותיים בין הנשים, שבו הן יכולות לקבל ייעוץ, חונכות ותמיכה בנושאי מחקר קליני, יזמות וטכנולוגיה.

 

במסגרת הפרויקט, חברות סגל (כולן נשים מצליחות ברפואה ורובן רופאות ידועות בתחומים שונים), ומומחיות חיצוניות, ישתפו נקודות מבט משלהן על האתגרים הייחודיים העומדים בפני נשים במקצוע, תוך ליווי באמצעות שפע של ידע שרכשו והניסיון האישי שלהם. בנוסף, מתוכננות פעילויות העשרה נוספות, בהן היכרות עם מנהלי בתי חולים; השתתפות בסדנת דיבור מול קהל שבה ילמדו המשתתפות איך להביא לידי ביטוי את היכולות והחוזקות בראיונות עבודה, השתתפות בסדנת לינקדאין במשרדי לינקדאין ועוד.

 

אור ארליך, ממקימות התוכנית, מספרת פרטים נוספים:

 אור, למה צריך תוכנית נפרדת לקידום נשים ברפואה?

"רוב הסטודנטים לרפואה של אוניברסיטת תל אביב כיום הם נשים. למרבה הצער, המספר המעודד הזה לא בא לידי ביטוי בייצוג של נשים בתפקידי ניהול בריאות רבים בישראל. אנחנו רוצות לכוון את הסטודנטיות שלנו להצלחה, ונעשה זאת על ידי סמסטר מלא במפגשים דו שבועיים. כל מפגש מתחלק לשני חלקים: החלק הראשון יהיה עיוני ויעמיק בנושאים החשובים להתנהלותנו כנשים במקצוע מאוד תובעני זה, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. נשות ואנשי מקצוע מוכרים ישתפו מהידע שלהם ומהלקחים שלמדו בנושאים כמו יזמות; השתלבות במחקר וקידום אקדמי; מיומנויות ניהול ועבודת צוות; הצגה עצמית; דיבור בפני קהל; חוסן והתמודדות עם חלקים קשים במקצוע; טיפוח כישורי משא ומתן; הישגים איזון בין עבודה לבית וחשיבות הנטוורקינג. יושם דגש גם על היתרונות העשויים להיות להן כנשים. החלק השני של המפגשים יהיה סדנאות מעשיות בנושאים שנדונו קודם לכן".

 

איך בחרת את המשתתפים לקבוצת הפיילוט?

"כל המשתתפות הן סטודנטיות לרפואה מהאוניברסיטה שלנו, והן מגיעות ממגוון תוכניות (שש וארבע שנים, סטודנטיות לרפואה שעושות דוקטורט או MPH) ומכל שלבי התואר. זה מאוד חשוב עבור לנו לשמור על המגוון הזה ולהביא סטודנטיות מרקע, שלבי חיים ותחומי עניין שונים (למשל מחקר או חדשנות) ועם חוזקות ויכולות שונות".

 

מה ייקחו אתן משתתפות התוכנית?

"WIM תאפשר לכל משתתפת לחפש חונכות ולחלוק חששות ושאיפות מקצועיות עם נשים דומות. אנו רוצות שהנשים ייצאו מהתכנית עם הערכה עצמית מוגברת, מתוך הבנה שהן יכולות לממש את חלומותיהן ועם הידיעה שהן אחראים על הקריירה הרפואית שלהם".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>