אוניברסיטת דובאי מגיעה לאוניברסיטת תל אביב לשבוע של פעילויות משותפות

לראשונה: הרצאות ומפגשים חברתיים אונליין בין סטודנטים וסטודנטיות וסגל אקדמי של שתי האוניברסיטאות

18 מרץ 2021

כחודשיים אחרי הביקור המרגש הראשון של סטודנט ישראלי מאוניברסיטת תל אביב בדובאי, שכלל מפגשים עם סטודנטים של אוניברסיטת דובאי, יתקיים החודש לראשונה אירוע מקוון משותף של שתי האוניברסיטאות, שיימשך שבוע ויכלול הרצאות, פאנלים ומפגשים חברתיים בין הסטודנטים והסטודנטיות.

 

לפרוץ גבולות דרך האקדמיה

על הקשר הראשוני עם האמירתים ותיאום האירועים הראשונים מסוגם אחראי עידו מונטנייז, רמ"ח תרבות, ספורט וקשרי חוץ באגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב. "היחסים שלנו עם אוניברסיטאות באמירויות טובים, ומדי יום אנחנו יוצרים עוד ועוד כאלה, אבל הקשר עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת דובאי הדוק במיוחד". עידו מספר שאת השיחה הראשונית הצליח ליצור באמצעות פנייה באינסטגרם. "אנחנו עושים מחקר מעמיק על כל מוסד שאנחנו פונים אליו, ואם אנחנו רואים שהוא פעיל יותר ברשת חברתית אז אנחנו פונים אליו בדרך הזאת. ראיתי שהערוצים הפורמליים מאתגרים מדיי, אז עברתי לרשת, וזה עבד", הוא מספר בחיוך.

 

מאז אותה פגישה מרגשת בדובאי התפתחה מערכת יחסים חדשה ומרגשת בין סטודנטים משתי האוניברסיטאות. עידו שמר על קשר עם חבריו האמירתים, וכבר במהלך פגישת הזום הראשונה שלהם עלה הרעיון לארגן שבוע שלם של פעילויות וירטואליות לסטודנטים של שתי האוניברסיטאות, כדי לחגוג את הקשר החדש שנוצר וכדי לבנות את מערכת היחסים שנוצרה וללמוד זה על זה. עידו, ביחד עם אורית קוטי, מנהלת השיווק של TAU International, התחיל לעבוד על האירוע המשותף הראשון מסוגו, שנולד על ידי סטודנטים ועבור סטודנטים.

 

באירוע יקחו חלק חוקרות וחוקרים משתי האוניברסיטאות, שיציגו יחד את התחומים הנבחרים: הנדסה ובינה מלאכותית, כלכלה ואיכות הסביבה. פרופ' חיית גרינשפן מהמחלקה להנדסה ביו-רפואית בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן תשתתף ביחד עם הקולגה מדובאי, ד"ר פנתקאן, במפגש בנושא בינה מלאכותית ויישומיה: תחום החלל והרפואה, ופרופ' דני בן שחר מהפקולטה לניהול ע"ש קולר ייתן סקירה על כלכלת ישראל לצד הנציג האמירתי ד"ר בקל. באירוע צפויים לשאת דברים ולברך על היוזמה נשיאי שתי האוניברסיטאות.

 

המפגשים האקדמיים יכללו פאנלים, שאלות ותשובות, ובנוסף להם יתקיימו גם אירועים חברתיים, בהם יוכלו הסטודנטים והסטודנטיות ללמוד על אורח חייהם ואופי הלימודים של שותפיהם למפגש. את השבוע הייחודי ינעל טורניר פיפ"א ידידותי בחסות ליגת אוניברסיטת דובאי.

 

כך הכל התחיל. אולג בן אבי (שני מימין) עם ידידיו האמירתים מאוניברסיטת דובאי

 

וזוהי רק ההתחלה

לדברי עידו, זו הפעם הראשונה שבה אוניברסיטת דובאי תקיים שיתוף פעולה עם גוף ישראלי, ואם התנאים יאפשרו, מאוד יכול להיות שכבר בקיץ הקרוב תגיע משלחת סטודנטים ראשונה מדובאי לקמפוס התל אביבי. "מי יודע, אולי בקרוב נוכל לקיים תוכנית חילופי סטודנטים עם איחוד האמירויות", הוא אומר בתקווה ומוסיף "שבוע שיתוף הפעולה של אוניברסיטת דובאי ואוניברסיטת תל אביב הוא ללא ספק דרך מבריקה לצאת למה שאנחנו מקווים שתהיה תחילתה של מערכת יחסים יצרנית ומתמשכת בין האוניברסיטאות שלנו".

 

מה בתוכנית?

יום ראשון | 21.3 | 14:00 - סקירת הכלכלה האמירתית והישראלית בהשתתפות פרופ' דני בן שחר וד"ר בקל

להרשמה >

 

יום ראשון | 21.3 | 19:00 - פעילות בין-תרבותית הכוללת פאנל משותף הדן באופי האמירתי והישראלי, עובדות מעניינות על איחוד האמירויות הערביות וישראל, "יום בחיים" עם סרטונים ודיון פתוח

להרשמה >

 

יום שני | 22.3 | 16:00 - בינה מלאכותית ויישומיה בתחום החלל והרפואה בהשתתפות פרופ' חיית גרישפן וד"ר פנתקאן

להרשמה >

 

יום רביעי | 24.3 | 19:00 - יום הסביבה. במושב זה יידונו בסחר הוגן ואופנה, תעשיית בעלי החיים, יתרונות נטיעת עצים ועוד

להרשמה >

 

יום חמישי | 25.3 | 19:00 - טורניר פיפ"א בפלייסטיישן

להרשמה >

 

שבוע אוניברסיטת תל אביב-אוניברסיטת דובאי, 25-21 במרץ 2021

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>