פרופ' צבי גליל דורג במקום ה-7 העולמי בדירוג המדענים המשפיעים בתחום מדעי המחשב

פרופ' צבי גליל כיהן כנשיאה השביעי של אוניברסיטת תל אביב

16 מרץ 2021

הישג בינלאומי מרשים לפרופ' צבי גליל, נשיאה לשעבר של אוניברסיטת תל אביב: הדירוג היוקרתי Academic Influence דירג את פרופ' גליל במקום ה-7 ברשימת המדענים המשפיעים ביותר בעולם בתחום מדעי המחשב. הדירוג מתייחס לעשייה האקדמית בין השנים 2020-2010.

 

דירוג ה- Academic Influence הוא דירוג אמריקאי מבוסס AI, המדרג מוסדות לימוד ומרצים על פי מידת השפעתם. יצוין כי פרופ' גליל דורג בצמרת הרשימה, בין היתר, בזכות תרומתו להנגשת הידע במדעי המחשב, ובפרט תכנית התואר השני המקוון במדעי המחשב, שאותה פיתח בשנת 2014 במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה. פתיחת התכנית המקוונת הורידה משמעותית את עלויות התואר, הנגישה אותו לאוכלוסיות רבות יותר, ומשכה אליו קבוצות גיל מבוגרות יותר. התכנית זכתה להערכה רבה ונשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה הרעיף עליה שבחים.

 

התכנית לתואר השני המקוון בהובלתו של פרופ' צבי גליל הייתה מחלוצות התכניות לתארים מתקדמים מקוונים, שעלותן נמוכה אך איכותן האקדמית שווה לתכניות הלימודים המסורתיות. המעבר לתכניות לימודים מקוונות התעצם עם פרוץ מגיפת הקורונה ומקיף כיום את מרבית האוניברסיטאות בארה"ב.

 

פרופ' צבי גליל הוא מדען מוערך בתחום מדעי המחשב אשר פרסם למעלה מ-200 מאמרים בכתבי עת נחשבים והוא אחד מהחוקרים המצוטטים ביותר בתחומו. הוא בוגר אוניברסיטת תל אביב, כיהן כראש ביה"ס למדעי המחשב וכנשיאה השביעי של אוניברסיטת תל אביב.

 

פרופ' צבי גליל: "זכות גדולה נפלה בחלקי ליזום ולהוביל תכנית מקוונת לתואר שני במדעי המחשב שאיכותה האקדמית גבוהה ועלותה נמוכה, ובכך לאפשר לרבים – 16 אלף עד היום – להגשים את מאווייהם ולהיטיב את חייהם."

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>