לראשונה: שיתופי פעולה חדשים בין אוניברסיטת תל אביב לאוניברסיטאות מובילות בטורקיה

בעקבות התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה

16 יוני 2022

התחממות היחסים בין טורקיה לישראל, שהגיעה לשיאה במפגש הפסגה בין נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, נותנת את אותותיה גם במישור האקדמי. לראשונה מזה כעשור אוניברסיטת תל אביב חידשה את קשריה האקדמיים בטורקיה ויצרה קשרים עם 3 אוניברסיטאות מובילות: קוץ'(Koç) , אוזיגין (Özyeğin) וסבנצ'י (Sabancı).

 

במפגש שנערך באיסטנבול בסוף השבוע סיכמו נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת' ושלושת ראשי האוניברסיטאות הטורקיות לקדם את "יוזמת הגשר האקדמי" (Academic Bridge Imitative), הכוללת שורה של שיתופי פעולה אקדמיים, בהם חילופי סטודנטים וחברי סגל, וכן מחקרים משותפים. במפגש החגיגי השתתפו גם מצד אוניברסיטת תל אביב, פרופ' מלאת שמיר - סגנית הנשיא לבינלאומיות, ועמוס אלעד - סגן הנשיא לקשרי חוץ, ולצדם קונסול ישראל באיסטנבול אודי איתם, בכירי הקהילה היהודית בטורקיה, בהם יו"ר הקהילה היהודית יצחק איברהימזדה, ושורה של אנשי אקדמיה, יזמים ואנשי תעשייה טורקים.

 

גשר לקירוב בין העמים

"מטרת היוזמה היא לקדם את המחקר האקדמי בשתי המדינות", הדגיש פרופ' פורת. "אוניברסיטת תל אביב קולטת לשורותיה מדי שנה אלפי סטודנטים מוסלמים ונוצרים, מישראל ומשאר העולם, ואנחנו נשמח מאוד להרחיב את שיתוף הפעולה גם עם האוניברסיטאות המובילות בטורקיה. האקדמיה מהווה גשר לקירוב בין העמים ומפתח לקידום הכלכלה והחברה בכללותה".

 

גורמים שמעורים בנושא מציינים שללא ההתקרבות בין ראשי המדינות קשה היה לקיים את המפגש ולהכריז על קידום שיתוף הפעולה. על פי המסתמן, המחקרים המשותפים יעסקו במגוון רחב של תחומים, כולל נושאים בעלי חשיבות אזורית כמו אקלים, יזמות וארכיאולוגיה, וכן חקר המצב במזרח התיכון.

 

פרופ' מלאת שמיר, סגנית הנשיא לבינלאומית באוניברסיטת תל אביב: "אני מקווה מאוד שאחרי שנים של ניתוק בין המוסדות הישראליים לטורקיים מבשר הביקור הנוכחי שלנו תחילתו של עידן חדש. לישראל ולטורקיה יש היסטוריה עשירה הקושרת ביניהן, קשת של אינטרסים פוליטיים וכלכליים משותפים ואתגרים דומים בתחומים כמו אקלים, בריאות וטכנולוגיה. לגשר האקדמי שאנחנו בונים יש לכן פוטנציאל רב".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>