ד"ר אדוה ברקוביץ רומנו זכתה בפרס תמר של עמותת "אל הלב" לשנת 2022

על פעילותה בתחום הסיוע וההגנה עבור נפגעות אלימות מינית בישראל

07 דצמבר 2022
עדי וימר, מנכ"לית "אל הלב", אדוה ברקוביץ ויו"ר העמותה דורית שומרון
עדי וימר, מנכ"לית "אל הלב", אדוה ברקוביץ ויו"ר העמותה דורית שומרון

ד"ר אדוה ברקוביץ רומנו מביה"ס לעבודה סוציאלית בפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון זכתה בפרס תמר ע"ש תמר באום-דיקשטיין ז"ל, מטעם עמותת "אל הלב" לשנת 2022, על פעילותה בתחום הסיוע וההגנה עבור נפגעות אלימות מינית בישראל.

 

אדוה פועלת מזה 15 שנים לקידום שוויון מגדרי, מניעת אלימות מינית וחינוך למיניות בריאה. היא החלה את דרכה בתואר הראשון באוניברסיטת תל אביב בתחום העבודה הסוציאלית. כחלק מעבודתה בג'וינט-אשלים הקימה תכנית ממשלתית בין משרדית לצמצום תופעת הפגיעות המיניות. ד"ר ברקוביץ רומנו ניהלה את עמותת תודעה אשר שמה למטרתה לצמצם את תופעת הזנות והאלימות המינית, ואף הקימה תכנית ארצית בנושא בשיתוף משרד הרווחה. בנוסף, פיתחה את אפליקציית STORIZ, האפליקציה הראשונה בישראל לחינוך מיני.

 

עשייה למען תיקון עולם

פרס תמר מוענק על ידי עמותת "אל הלב", שפועלת משנת 2003 לצמצום האלימות כלפי נשים, נערות וילדות, לאשת מקצוע הפועלת בתחום הקניית כישורי חיים והגנה על נערות מפני מצבי סיכון ואלימות. הפרס ניתן ע''י משפחתה של תמר באום-דיקשטיין ז"ל - לזכרה של תמר, שנטלה את חייה כי לא יכלה לשאת עוד את מוראות הפגיעה המינית המתמשכת שחוותה. מטרת הפרס, לקדם את העשייה למען תיקון עולם והעלאת המודעות לנושא החינוך למניעה, וכן לתמוך בעקרון שלכל נערה יש את הזכות להגן על עצמה ועל גבולותיה באופן המכבד את גופה, נפשה ורצונותיה.

 

ד"ר אדוה ברקוביץ רומנו: "נושאי השוויון המגדרי, מניעת האלימות המינית והחינוך למיניות בריאה הם נושאים שנוגעים לכולן.ם, וישנה חשיבות רבה להעלאת המודעות אליהם, לא רק בקרב העוסקות והעוסקים בעבודה סוציאלית. פרס תמר של עמותת "אל הלב" מרגש גם כהעלאת מודעות ונראות ציבורית לנושאים הללו וגם כמחוות אחווה בין ארגונים הפועלים למען מיגור תופעת הפגיעות המיניות, אך הוא מרגש אותי במיוחד לאור הסיפור הייחודי שעומד מאחורי העמותה."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>