פרופ' תמר הרציג זכתה בפרס ברונו היוקרתי לשנת 2021

פרופ' הרציג היא היסטוריונית של אירופה בעת החדשה המוקדמת, המתמחה בהיסטוריה דתית וחברתית ובהיסטוריה של המגדר

02 אוגוסט 2021

המכון הישראלי ללימודים מתקדמים הודיע על זכייתה של פרופ' תמר הרציג מאוניברסיטת תל אביב בפרס ברונו לחוקרים מצטיינים ומבטיחים לשנת 2021 בתחום ההיסטוריה. פרופ' הרציג, היא סגנית הדקאנית למחקר בפקולטה למדעי הרוח וחברת סגל בחוג להיסטוריה כללית בביה"ס להיסטוריה ע"ש צבי יעבץ.

 

פרס ברונו היוקרתי מוענק מידי שנה לשלושה חוקרים בני פחות מחמישים, הנבחרים מקרב חברי הסגל בכל תחומי המחקר ובכל האוניברסיטאות בארץ על סמך הישגיהם המחקריים וכישורי ההובלה שהפגינו בתחום המחקר שלהם. בנימוקי ועדת הפרס נכתב, בין היתר, כי הפרס מוענק לפרופ' הרציג על מחקרה פורץ הדרך בחקר ההיסטוריה הקדם-מודרנית, ועל תרומתה הייחודית לחקר תקופת הרנסאנס.

 

פרופ' הרציג: "זה בהחלט כבוד גדול עבורי. בארבע השנים הקודמות חוקרים מתחומי מדעי הרוח כלל לא נמנו עם זוכי פרס ברונו, כך שהזכייה של חוקרת מהפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב מהווה גם הכרה במצוינות של הפעילות המחקרית המתקיימת בפקולטה שלנו כיום. גם על כך אני שמחה מאד."

 

פרופ' הרציג היא היסטוריונית של אירופה בעת החדשה המוקדמת, המתמחה בהיסטוריה דתית וחברתית ובהיסטוריה של המגדר. בנוסף לתפקידיה באוניברסיטת תל אביב, היא מכהנת גם בסגנית יו"ר החברה ההיסטורית הישראלית. לאחרונה, היא זכתה גם בפרס דורותי רוזנברג של האגודה ההיסטורית האמריקאית לשנת 2020. מחקרה הנוכחי עוסק בעבדות וניצול מיני במאות השש-עשרה והשבע-עשרה, ומתמקד בתופעה של שפחות יהודיות באיטליה בתקופה זו.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>