המענק הגבוה ביותר מטעם המועצה להשכלה גבוהה הוענק למרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים באוניברסיטת תל אביב

ועדת השיפוט ציינה את איכות פרויקטי המחקר המוצעים במרכז, את חשיבותם ואת שיתופי הפעולה הבינתחומיים

24 ינואר 2022
פרופ' מאיר פדר, ראש המרכז

המרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים באוניברסיטת תל אביב זכה בגרנט תחרותי מטעם המועצה להשכלה גבוהה בסך 20 מיליון ש"ח ל-4 שנים (כולל השתתפות האוניברסיטה). המרכז באוניברסיטת תל אביב זכה בסכום המקסימלי האפשרי והגבוה ביותר מבין המוסדות ומרכזי מדעי הנתונים בישראל.

 

ועדת השיפוט שיבחה את ההצעה שהוגשה על ידי צוות המרכז בהובלתם של פרופ' מאיר פדר, ראש המרכז, פרופ' סהרון רוסט, פרופ' אמיר גלוברזון, פרופ' ליאור וולף, ד"ר מוני שחר וד"ר שירי סטמפלר. הוועדה ציינה את איכות פרויקטי המחקר המוצעים, את חשיבותם ואת שיתופי הפעולה הבינתחומיים שאפיינו את ההצעה.

 

ההצעה, אשר הגיש צוות המרכז, כללה 5 פרויקטים בתחומי הליבה של מדעי הנתונים, הנגשת נתונים רפואיים, פיתוח שיטות המבוססות על בינה מלאכותית במדע עם יישומים במדעי החיים, פיזיקה וכימיה, ארגון ואנליזה של תמונות fMRI עם יישומים במדעי המוח ופרויקט אינטרדיסיפלינרי בשיתוף הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בתחומי פרטיות ומהימנות של נתונים. בחמשת הפרויקטים הללו לוקחים חלק כ-30 חברי סגל בכיר באוניברסיטת תל אביב ממגוון תחומי מחקר בהם: מדעים מדויקים, הנדסה, מדעי החיים, רפואה, כלכלה, חברה ומשפטים.

 

פרופ' מאיר פדר, ראש המרכז: "הזכייה במענק היא כבוד גדול למרכז ולאוניברסיטת תל אביב בכלל. אני רואה חשיבות רבה בכך שהצעת צוות המחקר שלנו, הכולל חוקרים מכלל הפקולטות באוניברסיטה, היא זו שזכתה במענק. קידום שיתוף הפעולה הבין-תחומי הכולל מספר פקולטות הוא נושא מרכזי במרכז ובעל פוטנציאל לפריצות דרך מדעיות."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>