התנסויות, חוויות ועשייה חברתית

בואו להשתתף ביריד סיום-שנה והצגת תוצרים, הכולל משחקים, פעילויות חוויתיות, תערוכות והתנסויות ב-5.6 וב-10.6, ברחבת הדשא מול בניין גילמן

30 מאי 2018

חשבתם פעם שהשביל בו אתם הולכים לאוניברסיטה כל יום יכול להיות מוקד של צמחי מרפא? תהיתם איך זה לחוות עומס בכל חמשת החושים שלכם בו זמנית? רוצים ללמוד לתרגל צ'י קונג? יריד סיום השנה בקמפוס הוא ההזדמנות שלכם לחוות את כל אלה ועוד.

 

האירוע יתקיים ביום שלישי ה-5.6, וביום ראשון ה-10.6, בין השעות 9:30-16:00, במתחם מרכזי ברחבת הדשא שמול בניין גילמן, אשר יחולק למספר מוקדי פעילות ויכלול גם דוכנים ארגונים ופינת זולה: מחצלות, בירות ונשנושים.

 

 

מה יש לעשות ביריד?

ב-5.6 יוצב מיצג של אוהל גדול המדמה את חווית העומס החושי והתחושות הנלוות. ההמחשה תתבצע באמצעות אלמנטים שמפעילים את חושי הטעם, הריח והשמיעה. בכניסה לאוהל תהיה הדרכה ויחולק דף הסבר.

 

ב-5.6, בין השעות 12:00-14:00, יתקיים תרגול משותף במתחם צ'י קונג - לשינוי עמדות בבריאות הנפש. מפגש איחוד נטול הבחנה בין אני-אתה.

 

 ב-10.6 תתקיים תערוכת צילומים "ענייני נפש", שתכלול פורטרטים של אנשים, במטרה ליצור שינוי חברתי ביחס לבריאות הנפש ולעלות מודעות בתחום.

 

המיזם החברתי "נא להתכבד – שבילי אכילה בעיר"

יצירת נופים אכילים על ידי נטיעת צמחי מאכל, תבלינים וצמחי מרפא בעיר כמו גם בתוך הקמפוס של אוניברסיטת תל אביב, הינו שינוי המחולל חדשנות עירונית במרחב הציבורי וזרז לקהילתיות תומכת ולמעורבות חברתית. המיזם הוא חלק מפרויקט כיצד לייצר שינוי במרחב הפתוח באוניברסיטה במסגרת התכנית מתחברים. מוקד זה יופעל ב-5.6 ויכלול מרחב/שביל אכילה ובו שתילים מגוונים ושתילה בפועל.

 

משחקי תחנות – תקווה ישראלית

תכנית המצטיינים של תקווה ישראלית הנה תכנית ייחודית של אוניברסיטת תל אביב שמטרתה להפגיש מגזרים שונים הן בעיר תל אביב והן באוניברסיטת תל אביב. התכנית מבוססת על משנתו של נשיא מדינת ישראל רובי ריבלין, הדוגלת במפגשים בין "שבטים" שונים בחברה הישראלית. כחלק מהפרויקט, המשתתפים מקבלים כלים פרקטיים להקמת פרויקט חברתי, מקימים יחד פלטפורמות מפגש ארוכות טווח בין קבוצות שונות בחברה הישראלית.

 

יוקמו מסלולים חוויתיים ותחרותיים שיתבצעו בזוגות (תינתן עדיפות לזוגות ממגזרים שונים). התחרות נושאת פרסים.

 

אקדמיה לעשייה חברתית

היריד מאורגן על ידי היחידה למעורבות חברתית בדקנאט הסטודנטים, אשר חוגגת ומשתפת את כלל הקמפוס בפעם הראשונה ביוזמות ובתוצרי הסיום של הסטודנטים שהשתתפו בפרויקטים ובקורסים משלבי עשייה חברתית במסגרת התכניות מתחברים ומתחברים+.

 

מהו קורס משלב עשייה? קורס משלב עשייה כולל פעילות חברתית המחוברת לתכנים האקדמיים הנלמדים. הקורס כולל למידה ביקורתית הבוחנת את הקשר בין התיאוריה לעשייה בשטח. הקורס מועבר על ידי איש סגל אקדמי, ומנחה מקצועי מלווה את הסטודנטים בפעילות החברתית.

 

הסטודנטים המשתתפים בקורסים משלבי עשייה זוכים לעבור תהליך לימודי חווייתי, בו נוצרים דיאלוג והפריה הדדית בין הנלמד בכיתה לבין המציאות בשטח. החוויה הלימודית כוללת מפגש עם ארגונים חברתיים, מוסדות ורשויות מדינה ועבודה מעשית עם אוכלוסיות מגוונות. דרך ההתנסות, הסטודנטים מחזקים את המיומנויות האקדמיות שלהם, מגבשים עמדות ערכיות כלפי המציאות, מפתחים תפיסה מקצועית ואזרחית ומבינים כיצד הם יכולים להשפיע.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>