חילופי סגל מנהלי בכל רחבי אירופה

תוכנית ייחודית לחילופי סגל מנהלי תחת תוכנית ארסמוס+ של האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב

15 ספטמבר 2022
גדליה ז'אגוב, מנהל הארכיון

צוות הפיתוח הבינלאומי בביה"ס הבינלאומי TAUi (TAU international)  השיק לאחרונה את תוכנית חילופי הסגל המנהלי תחת תוכנית ארסמוס+ של האיחוד האירופי. תוכנית ארסמוס+ מציעה מלגות להשתלמות לחברי ולחברות הסגל מנהלי לתקופה קצובה. מטרת ההשתלמות היא חשיפת העובד לתרבות ארגונית שונה, היכרות ולמידת מערכות ושיטות עבודה חדשות, יצירת קשרים עם בעלי תפקידים מקבילים במוסד השותף וייצוג אוניברסיטת תל אביב בעבודה מול מוסדות מובילים מסביב לעולם.

 

כחלק מהתוכנית העובדים יכלו להירשם לשני אפיקי השתלמות שונים:

א. שבוע הכשרה מאורגן (מוצע על ידי חלק מהמוסדות בלבד). במסגרת שבוע ההכשרה, מתקיימים מפגשים עם עמיתים מהמוסד המארח ועם עמיתים ממוסדות אחרים בעולם. המוסד המארח מארגן מספר סדנאות בנושאים רלוונטיים במהלך השבוע, וההשתלמות מהווה מעין סדנת הכשרה.

 

ב. השתלמות באמצעות ליווי צל (Shadowing) - השתלמות זו מהווה הזדמנות ייחודית לחוות את שגרת העבודה היומיומית של המוסד המארח. במסגרת ההשתלמות, העובדים נחשפים לאופי העבודה במשרד המקומי, לדילמות המקצועיות ולכלים הפרקטיים שבהם משתמשים חברי הסגל מהמוסדות המארחים. ההשתלמות הינה אישית, ונבנית באופן ייעודי לפי סוג ואופי העבודה של המשתתפים בתוכנית.

 

הקול הקורא של התוכנית היה פתוח לכלל עובדי ועובדות האוניברסיטה, בכל סוגי ורמות ההעסקה. פתיחות זו אפשרה לעובדות ועובדים רבים, מרקעים מקצועיים שונים, אשר רובם לא התנסו בפעילות בינלאומית לפני כן, להיחשף לאפיקי פיתוח אישיים ומקצועיים חדשים.

 

מורין אדירי, מנהלת המרכז לתוכניות בינלאומיות ב-TAUi: "הביקוש לתוכנית היה גדול מהמצופה. לאחר השקת התוכנית ושליחת הקול הקורא הראשון שלה לקמפוס, קיבלנו פניות מכ-150 חברות וחברי סגל. מתוכם כ-50 מועמדויות רשמיות. בסוף התהליך, נשלחו 29 חברי וחברות סגל ל-19 אוניברסיטאות ברחבי אירופה החל מטורקיה במזרח ועד ספרד במערב – חברי וחברות הסגל המנהלי צברו למעלה מ-300 שעות הכשרה מעשית בתחום העבודה שלהם בין החודשים אפריל-אוגוסט 2022."

 

גדליה ז'אגוב, מנהל ארכיון האוניברסיטה, השתתף בתוכנית: ''תחום עיסוקי הוא ארכיונאות ומידענות, ולכן תוכנית ההשתלמות באוניברסיטת וילנה הורכבה מביקורים בארכיונים ובספריות, שבהם יכולתי ללמוד על פעילות כל מוסד ומאגרי המידע שלו, ולקיים פגישות עם מנהלים ועובדים ששיתפו אותי בהיבט המקצועי של עבודתם. מתאמת תוכנית ארסמוס+ באוניברסיטה המארחת ארגנה עבורי סיור בתוך הקמפוס. הסיור פתח בפני את דלתות אולם הקריאה העתיק של ספריית אוניברסיטת וילנה, עבר בין הבניינים והחצרות של הקמפוס, והסתיים בכנסיית יוחנן הקדוש שהיא חלק מהקומפלקס האוניברסיטאי. רוב הטקסים מטעם האוניברסיטה נערכים בכנסיה המרשימה הזאת. הייתה לי הזכות לבקר באוניברסיטה העתיקה הזו ולהכיר מקרוב יותר את אוצרותיה התרבותיים''.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>