חוקרי הגן הזואולוגי של אוניברסיטת תל אביב התגייסו למאמץ הצלת העטלפים שנפגעו בהריסת המבנה בחדרה

אל הגן הזואולוגי הגיעו כמאה עטלפים פצועים וגורים שהתייתמו מאימותיהם, הנמצאים בטיפול רפואי על ידי צוות המעבדה של ד"ר יוסי יובל

26 יוני 2016
צילום: ד"ר יוסי יובל
צפו בד"ר יוסי יובל מסביר על המחקרים המתבצעים במעבדת העטלפים הראשונה מסוגה בעולם בגן למחקר זואולוגי באוניברסיטת תל-אביב

בשבוע שעבר בוצעה הריסת בניין נטוש בחדרה ששימש בית לאלפי עטלפי פירות בעשרים השנה האחרונות. אף על פי שתואמה פעולת הברחה מוסדרת של העטלפים על ידי עמותת "עטלף", בוצעה ההריסה במפתיע, לפני המועד המתוכנן, וגרמה למותם ולפציעתם של מאות עטלפים. עשרות פעילים סביבתיים נרתמו לסייע לעטלפים הפצועים, ובאזור המבנה נותרו עוד 1,000 - 2,000 עטלפים שמצבם לא ידוע.

 

בעקבות המקרה הגישה עמותת "תנו לחיות לחיות" עטירה לבית המשפט המחוזי בחיפה, אשר קבע להקפיא את עבודות הבנייה במקום. לדברי העמותה "זהו מסר ברור שדמם של בעלי חיים אינו הפקר".

 

במסגרת המבצע להצלת העטלפים, הגיעו אל הגן הזואולוגי של אוניברסיטת תל אביב יותר ממאה עטלפים שחולצו מבין ההריסות. העטלפים קיבלו טיפול רפואי על ידי צוות המעבדה של ד"ר יוסי יובל: הווטרינרית ד"ר מאיה ויינברג ותלמידי המחקר לי הרתאן, עופרי איתן ואחרים.

 

ד"ר ויינברג ביצעה ניתוחי הצלה בעטלפים רבים. גורים שהגיעו למעבדה ללא אמותיהם אומצו על ידי נקבות מניקות במושבת הגן. כעת מוחזקים בגן כמה עשרות עטלפים לשיקום בתקווה לשחררם במהירות לטבע.

 

ד"ר יוסי יובל עומד בראש מעבדת עטלפים ייחודית ובה חדר התעופה האקוסטי המתקדם מסוגו בעולם, שכולל מערך של יותר ממאה מיקרופונים על קוליים ויותר מעשר מצלמות וידיאו מהירות. המעבדה מאפשרת לחוקרים להתחקות אחר יכולות החישה של העטלפים והמודל החברתי בו הם חיים.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>