פרופ' זיוה שמיר כלת פרס ביאליק לחכמת ישראל לשנת 2022

"מזוהה עם חקר דמותם ויצירתם של ביאליק ואלתרמן"

29 יוני 2022
פרופ' זיוה שמיר

פרס ביאליק לחכמת ישראל לשנת 2022 בקטגוריית פרס מפעל חיים מוענק לפרופ' זיוה שמיר, אמריטה בחוג לספרות, בפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין.

 

פרופ' שמיר היא חוקרת ספרות מוערכת אשר מחקרה מתמקד בשירתו של חיים נחמן ביאליק. היא פרסמה עד כה 43 ספרים בחקר הספרות העברית. בנוסף להישגיה המחקריים, כיהנה פרופ' שמיר כראשת מכון כץ לחקר הספרות העברית וכן ראשת בית הספר למדעי היהדות ע"ש חיים רוזנברג באוניברסיטת תל אביב. פרופ' שמיר קידמה את תחום הספרות גם בתפקידים ציבוריים רבים, בהם יו"ר ועדת מקצוע הספרות במשרד החינוך ויו"ר ועדת בחינות הבגרות בספרות, חברה בדירקטוריון של בית שלום עליכם וחברה בדירקטוריון של פרס ספיר של מפעל הפיס.

 

פרס ביאליק ע"ש המשורר חיים נחמן ביאליק מוענק משנת 1933 מטעם עיריית תל אביב-יפו מתוך כבוד והוקרה למשורר הלאומי. הפרס נועד לעודד את יצירתם של הסופרים והחוקרים העבריים החיים במדינת ישראל.

 

מנימוקי ועדת הפרס: "זיוה שמיר הקדישה את חייה לחקר הספרות העברית הקלאסית אבל יותר מכל היא מזוהה עם חקר דמותם ויצירתם של ביאליק ואלתרמן. ליצירתו של ביאליק העמידה זיוה שמיר את הקטגוריות העיקריות המבססות את הקנון הפואטי שלו ודומה שאין מועמדת ראויה ממנה לזכות בפרס על שם חיים נחמן ביאליק לחכמת ישראל".

 

"אני שמחה ונרגשת על ההוקרה למחקרי. אני רואה חשיבות רבה בקידום חקר הספרות בכלל וחקר יצירותיו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק בפרט", אמרה פרופ' שמיר בהתרגשות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>