פרופ' קרן אברהם נבחרה לדקאנית הפקולטה לרפואה

פרופ' אברהם היא האישה הראשונה באוניברסיטה שנבחרה לתפקיד זה

27 יוני 2022
פרופ' קרן אברהם
פרופ' קרן אברהם

פרופ' קרן אברהם נבחרה לדקאנית הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר וכהונתה תחל ב-1.9.22. פרופ' אברהם היא האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד זה. היא מחליפה בתפקידה את פרופ’ אהוד גרוסמן.

 

פרופ' אברהם נולדה בקנדה ולאחר מכן גדלה בארה"ב לפני שעברה לגור בישראל. את הדוקטורט שלה ביצעה פרופ' אברהם במכון וייצמן למדע ואת התמחות הפוסט דוקטורט שלה ביצעה במכון הלאומי לחקר הסרטן במרילנד, ארה"ב, לפני שקיבלה את תפקידה כחוקרת באוניברסיטת תל אביב.

 

פרופ' קרן אברהם שמשה כמשנה לדקאן לנושאים קדם קליניים בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר והיא חוקרת המתמחה בגנומיקה עם דגש על חרשות, במחלקה לגנטיקה מולקולרית של האדם וביוכימיה ובבית הספר סגול למדעי המוח. היא מחזיקה בקתדרה ע"ש ד"ר שרה וד"ר פליקס דומונט למחקר על הפרעות שמיעה. מחקריה עוסקים בהבנת הבסיס הגנטי וריפוי גנטי של אובדן שמיעה תורשתי או חירשות. פרופ' אברהם זכתה במספר פרסים על הישגיה המדעיים, בהם פרס סר ברנרד כץ מקרן הומבולט בגרמניה, פרס ע"ש מיכאל ברונו מיד הנדיב/קרן רוטשילד ופרס טבע - תעשיות פרמצבטיות למחקר פורץ דרך בתחום מחלות נדירות. עבודתה של פרופ' אברהם הוצגה בשדה התעופה בן גוריון בשנת 2016, כחלק מתערוכה שהציגה את עבודתם של טובי החוקרים בישראל אשר הביאו לגילויים בינלאומיים פורצי דרך. 

 

 פרופ' אברהם היא חוקרת רבת פעלים. בנוסף להישגיה המחקריים המרשימים, היא מנהלת את המרכז לחקר אריכות ימים בריאה, היא מנהלת-שותפה של המרכז ע"ש משפחת אאופזיין (Aufzien) למניעה וטיפול במחלת פרקינסון ומנהלת-שותפה של שיתוף הפעולה הגלובלי ע"ש טאובה-קורט (Taube-Koret) בנושא מחלות ניווניות באוניברסיטת תל אביב. בנוסף, פרופ' אברהם היא המייסדת והמנהלת של מרכזי המחקר Biomed@TAU אשר מטרתו היא לחבר מדענים וליצור שיתופי פעולה בין חוקרים באוניברסיטה ובבתי החולים אשר חולקים את אותו תחום מחקר.

 

פרופ' אברהם הנחתה 135 דוקטורנטים, סטודנטים ל-MD-PhD וכן סטודנטים לפוסט- דוקטורט בפקולטה לרפואה ואף ייסדה את תכנית ה-MSc במדעי הרפואה עם התמחות בייעוץ גנטי. בנוסף, פרופ' אברהם גייסה 65 חוקרים צעירים לפקולטה לרפואה.

 

"הרפואה עוברת טרנספורמציה, הן בפן המחקרי והן בפן החינוכי. אנו נמשיך לעמוד בחזית המחקר הרפואי ואני מאוד מחכה להוביל את הפקולטה שלנו לפריצות דרך", היא אומרת.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>