הישג מרשים לנבחרת ישראל באולימפיאדה לפיזיקה 2019

בתחרות, שהתקיימה בחסות האקדמית של אוניברסיטת תל אביב, זכו תלמידי הנבחרת בחמש מדליות, והציבו את ישראל בעשירייה הפותחת של הנבחרות המובילות בעולם בפיזיקה

16 יולי 2019
חמשת חברי הנבחרת הישראלית באולימפיאדה לפיזיקה (צילום: יוסי איפרגן, לע"מ)
חמשת חברי הנבחרת הישראלית באולימפיאדה לפיזיקה (צילום: יוסי איפרגן, לע"מ)

לא פחות מחמש מדליות אולימפיות הוענקו השבוע לחברי הנבחרת הישראלית בפיזיקה, במסגרת התחרות הבינלאומית שהתקיימה באולם סמולארש ובהובלת משרד החינוך: שתי מדליות זהב, שתי מדליות כסף ומדליית ארד אחת. בתחרות השתתפו 360 תלמידים מ-78 משלחות מרחבי העולם, בהם חמישה תלמידים שייצגו את ישראל. מניתוח התוצאות של כל המשלחות עולה, כי הנבחרת הישראלית התברגה במקום השמיני המכובד בעשירייה הפותחת.  

 

קשה באימונים קל באולימפיאדה

חברי המשלחת הישראלית נבחרו במערכת סינון קפדנית והתאמנו במהלך השנתיים האחרונות במרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע שבאוניברסיטת בן גוריון בנגב, בפיקוחו של המנהל האקדמי פרופ' חזי יצחק, ובחסות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס. ברגע האמת אם הוכיחו שההשקעה השתלמה.

 

התחרות נמשכה שבוע וכללה מבחני תיאוריה ומעבדה. במסגרת מבחן התיאוריה נדרשו המתמודדים להשיב על סדרה של שאלות שחוברו על ידי ועדה אקדמית מיוחדת, שהוקמה לצורך התחרות באוניברסיטת תל אביב.

 

במדליות זהב זכו אייל וולך, תלמיד כיתה י"ב בבית הספר ע"ש מוסינזון בהוד השרון, ואביב טלינגר, תלמיד כיתה י"א בבית הספר הדמוקרטי ע"ש יעקב חזן בכפר סבא. במדליות כסף זכו עמרי רבד וערן מן, שניהם תלמידי כיתה י"ב בבית הספר צפית בכפר מנחם. במדליית הארד זכה יהונתן חסון, תלמיד כיתה י"ב מבית הספר הכפר הירוק ברמת השרון.

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>