ממשפטים וחינוך לתחום הסיעוד

בעקבות משבר הקורונה: הוכפל פי 3 מספר האקדמאיים שעושים הסבה לסיעוד באוניברסיטת תל אביב

11 אוקטובר 2021

בימים בהם מערכת הבריאות כורעת תחת הנטל, מאות בוגרות ובוגרי החוג לסיעוד בבית הספר למקצועות הבריאות ע"ש שטייר עתידים להצטרף בקרוב למאמץ כנגד הנגיף ולהוות חיזוק משמעותי למערכת הבריאות ולחברה בכלל.

 

מקצוע קריטי שמושך כוח אדם איכותי

מנתונים חדשים של אוניברסיטת תל אביב עולה כי תוך שנתיים חל זינוק כללי של כ-50% במספר הסטודנטים שלומדים סיעוד, אחים ואחיות אקדמאים (מ-223 סטודנטים בשנת 2019 ל-327 סטודנטים בשנת 2021). בנוסף הוכפל פי 3 מספר האקדמאיים שהחליטו לעשות הסבה למקצוע הסיעוד (מ-39 בשנת 2109 ל- 102 בשנת 2021). בחוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב מדגישים שהגידול נובע בעיקר בזכות ההוקרה הרבה לפעילותם במשבר הקורונה של האחים והאחיות בבתי החולים ובקופות החולים.

 

בחוג לסיעוד מסבירים כי האקדמאיים שעשו הסבה לסיעוד מגיעים ממגוון תחומים בהם: משפטים, חינוך, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות ועוד). ד"ר מיכל יצחקי, ראש החוג לסיעוד, מברכת על העלייה במספר הסטודנטים שהחליטו ללמוד סיעוד: "מגיפת הקורונה העצימה את ההערכה והתובנות בציבור בנוגע לחשיבותם של אחים ואחיות אקדמאים כמובילי מערכת הבריאות. אנחנו רואים עלייה גם במספר הסטודנטים הכללי ובפרט במספר האקדמאים שבחרו לעשות הסבה לסיעוד. מדובר בכוח אדם איכותי ביותר, שחישב מסלול מחדש בעקבות רצון לביטחון תעסוקתי, קידום ניהולי וסיפוק מקצועי, ואותו אנו שמחים לקלוט. אחים ואחיות אקדמאים עוסקים במקצוע קריטי וחיוני, שחשיבותו התעצמה בשנה וחצי האחרונה. סטודנטים לסיעוד הם אנשים שרואים בלימודיהם שליחות שמבוססת על מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר, אנושיות ודאגה לזולת. גאוותנו היא על כל בוגר המשתלב במקצוע, הן בבתי החולים הן בקהילה".

 

ד"ר ענת עמית אהרון, ראש התכנית להסבת אקדמאים, מוסיפה: "בלימודי ההסבה בחוג, אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם שני בתי חולים מובילים, בית חולים שיבא ואיכילוב, וביחד מובילים את הסטודנטים למצוינות לימודית ולהצלחה במבחן ההסמכה הממשלתי. הבוגרים שלנו, קיבלו החלטה אמיצה, לעיתים גם אחרי 15 שנות קריירה מוצלחת, לבצע את ההסבה וללמוד סיעוד. הם ראויים לכל מילות הערכה. בחוג לסיעוד אנו פועלים לבניית מערכת לימודים אשר תהווה את ארגז הכלים המקצועי של בוגרנו, כך שיהיו מוכנים ומוכשרים למשימות המקצועיות ולהתמחויות העומדות בפניהם".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>