למען חיזוק מערכת הבריאות: סטודנטים וסטודנטיות בתוכנית הכללית בחוג לסיעוד יקבלו החזר של כ-50% משכר הלימוד השנתי

החוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב מתגייס למשימה הלאומית להגדלת מספר האחים והאחיות במדינת ישראל

17 יולי 2023
רוצה לשמוע עוד?

ביום שלישי, 8.8.23, בשעה 12:00 יתקיים מפגש מקוון למתעניינים ולמתעניינות.

לכל הפרטים > 

אוניברסיטת תל אביב מתגייסת לטובת חיזוק מערכת הבריאות והחברה בכלל. במסגרת תוכנית חדשה לעידוד סטודנטים וסטודנטיות ללימודי סיעוד, אחים ואחיות אקדמאים, האוניברסיטה תאפשר לראשונה, מלגה בסך כ-50% משכר הלימוד השנתי לכל סטודנט וסטודנטית שיסיימו את שנה א' בתוכנית הכללית בחוג לסיעוד בציון ממוצע של 80. בשנים קודמות שיעור הסטודנטים.יות שעמדו ברף זה היה כ-75% מהלומדים. בכך מקווים באוניברסיטה להמשיך ולהגדיל את מספר הסטודנטים שלומדים סיעוד ולגייס כוח אדם איכותי לתחום.

 

התוכנית תצא לדרך כפיילוט כבר בשנת הלימודים הקרובה ובהתאם להצלחתה האוניברסיטה תבחן את האפשרויות להרחבת התוכנית בשנים הבאות. כמו כן, בעקבות השקת הפיילוט, החוג לסיעוד פתח בימים האחרונים גם בקמפיין הסברה נרחב בנושא, ובחוג מדווחים על התעניינות ערה של סטודנטים.

 

"אנחנו מכשירים את דור העתיד של מערכת הבריאות בישראל, ואנחנו רואים חשיבות גדולה בקידום והרחבת סגל האחים והאחיות בבתי החולים ובקהילה."

 

פרופ' צביה בר-נוי, ראשת החוג לסיעוד, מסבירה כי מדובר בתוכנית חברתית שנועדה לסייע למערכת הבריאות בכלל ולבתי החולים בפרט להתגבר על המשבר בכוח האדם ולהגדיל מיידית את מספר הסטודנטים לסיעוד. "סיעוד הוא מקצוע חיוני שהעוסקים בו נדרשים לידע, מיומנויות קליניות וטכנולוגיות מגוונות. זה מקצוע המאפשר התפתחות מקצועית הן מבחינת היכולת לשנות את תחום העבודה הקלינית והן באפשרות לפתח קריירה ניהולית במערכת הבריאות. מערכת הבריאות המתפתחת והעלייה במספר התושבים יצרה מחסור באחיות, לכן החוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב שם לו למטרה להתגייס למשימה הלאומית ולתרום להגדלת מספר האחים והאחיות במדינת ישראל".

 

דיקאנית הפקולטה לרפואה, פרופ' קרן אברהם: "אנחנו מכשירים את דור העתיד של מערכת הבריאות בישראל, ואנחנו רואים חשיבות גדולה בקידום והרחבת סגל האחים והאחיות בבתי החולים ובקהילה. אני מקווה מאוד שהמלגה החדשה תעודד צעירות וצעירים רבים להצטרף לשליחות הלאומית לחיזוק והעצמת מערכת הבריאות".  

 

להתאהב במקצוע הסיעוד

״ארבע שנותיי בחוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב הכינו אותי בצורה המיטבית למקצוע," מספרת בוגרת החוג, אביה גברא, כיום אחות במחלקת אונקולוגית ילדים, בית חולים ׳שניידר׳. "ברמה המקצועית, קיבלתי ידע רב ומיומנויות קליניות רבות. בפן הבינאישי, הקשר עם המרצים והמרצות בחוג לסיעוד ועם חברי לכיתה נתנו לי כלים כה חשובים ובעיקר החדירו בי את האהבה למקצוע, שאותה כמובן, לא ניתן ללמוד מהספרים.״

 

אביה גברא, בוגרת החוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב, אחות במחלקת אונקולוגית ילדים, בית חולים ׳שניידר׳

אביה גברא, בוגרת החוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב, אחות במחלקת אונקולוגית ילדים, בית חולים ׳שניידר׳

 

בלאל אגבאריה, אח כללי בהנהלת הסיעוד במרכז הרפואי שיבא ומרצה בבית הספר האקדמי לסיעוד ע״ש זיוה טל בשיבא, מספר: "הלימודים לתואר הראשון בחוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב נתנו לי כלים להצלחה בחיים המקצועיים. במהלך הלימודים באוניברסיטה התאהבתי במקצוע, וזה היה המניע שהחדיר בי את המוטיבציה להצליח. אני גאה כיום, להיות בוגר החוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב ומרכז לימודי שנה ג׳ בתוכנית הכללית של לימודי תואר ראשון בסיעוד באוניברסיטת תל אביב, ובכך ללוות ולהעצים את הסטודנטיות  והסטודנטים.״  

 

"במהלך הלימודים באוניברסיטה התאהבתי במקצוע, וזה היה המניע שהחדיר בי את המוטיבציה להצליח."

 

מורן מנצור, מיילדת מוסמכת בחדר לידה ״ליס״, מרכז רפואי איכילוב, המשיכה לתואר שני בסיעוד: ״התואר השני היה המשך טבעי של התואר הראשון שבפני עצמו אפשר לי להגשים חלום ולהיות מיילדת. במהלך הלימודים רכשתי כלים משמעותיים לחקר מעמיק ולחשיבה ביקורתית ברמה הגבוהה ביותר, שמסייעים לי בהשגת מטרותיי. עולמות התוכן שאותם למדתי וחקרתי בתואר הראשון והשני משמשים אותי גם היום בחיי היומיום ובתעסוקה המקצועית שלי, אך בעיקר, בתחושת המסוגלות העצמית שהתעצמה הודות לשני התארים האלו."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>