"בעין התודעה" ו"לרשום את תולדות האמנות" - תערוכות חדשות בגלריה האוניברסיטאית

מבוססות על דיאלוג בין אמנים ואמניות ובין חוקרים וחוקרות מאוניברסיטת תל אביב

08 פברואר 2023
התערוכות החדשות בגלריה האוניברסיטאית
התערוכות החדשות בגלריה האוניברסיטאית

שתי תערוכות חדשות הושקו לאחרונה בגלריה האוניברסיטאית ע"ש גניה שרייבר ויד מישל קיקואין: "בעין התודעה" ו"לרשום את תולדות האמנות",שמתכתבות זו עם זו, מפנות זרקור לזיקות המורכבות בין תפיסה וקוגניציה, כמו גם לנקודות העיוורון השונות שיש לנו לגביהן.

 

התערוכה "בעין התודעה", מבקשת למקם את החזותי ביחס לתודעתי מתוך מגוון נקודות מבט. היא מבוססת על דיאלוג בין אמנים ואמניות ובין חוקרים וחוקרות מאוניברסיטת תל אביב מתחומים שונים, בהם מדעי המוח, פסיכולוגיה, זואולוגיה, אסטרופיזיקה ועוד.

 

התערוכה כוללת את תוצרי חממת האמנים בתמיכת מפעל הפיס שפעלה בגלריה במהלך השנה האחרונה, והתמקדה בקשר שבין ראיה וידיעה. במהלכה, חמישה אמנים עכשוויים - קרן גלר, תמיר ונוי, שיר לוסקי, אשחר חנוך קלינגבייל ומאיה אטון - ביקרו במעבדות ופגשו חוקרים ממגוון הדיסציפלינות הקיימות באוניברסיטת תל אביב. בין המחקרים והמעבדות אליהם התייחסו האמנים בעבודותיהם נמצאים מחקרו של פרופ' יאיר בר חיים במעבדת החרדה והטראומה, פרופ' יובל ניר במעבדת השינה והקוגניציה, ד"ר יאיר הרכבי, ופרופ' יניב אסף. אל אלו הצטרף פרויקט נוסף של האמן רונן שהרבני שפותח בדיאלוג עם פרופ' יוסי יובל ומעבדת העטלפים.

 

אוצרת: ד"ר תמר מאיר

הקהל מוזמן לבקר בתערוכה שתוצגו בגלריה עד ה-31.7.23

 

האזור הכחול | שיר לוסקי. מתוך תערוכת 'בעין התודעה'

 

רונן שהרבני | תהודה 4145. מתוך תערוכת 'בעין התודעה'

 

נוי ותמיר: הפרויקט עגבניות | קורבנות. מתוך תערוכת 'בעין התודעה'

 

התערוכה "לרשום את תולדות האמנות" שואלת: אילו אופני מחשבה מתאפשרים באמצעות התבוננות המתבצעת דרך פעולה רישומית? זוהי התערוכה הראשונה המציגה תגליות חדשות על הדרכים שבהן הדמויות המשפיעות ביותר בשדה תולדות האמנות – מאייר שפירו, ליאו שטיינברג, אבי ורבורג ועוד – השתמשו ברישום ככלי מחקרי. תופעה זו נכונה גם למייסד הדיסציפלינה של תולדות האמנות בישראל, היסטוריון האמנות משה ברש, שרישומיו מוצגים כאן לראשונה. אל רישומי חוקרי האמנות מצטרפות תגובות עכשוויות של האמנים ניקולא איילו והילה לביב.

 

אוצרים: פרופ' ז'רמי קורינג (אוניברסיטת פריבורג) וד"ר תמר מאיר

הקהל מוזמן לבקר בתערוכה שתוצג בגלריה עד ה-30.6.23

 

ימים ושעות פתיחת הגלריה:

ימי שלישי וחמישי בין 12:00 - 20:00

ימי רביעי בין 10:00 - 16:00

ימי שישי בין 10:00 - 14:00

הכניסה ללא תשלום

 

אירוע פתיחת התערוכות

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>