ד"ר משה יגור זכה בפרס היימן על עבודתו פורצת הדרך בהיסטוריה יהודית

ד"ר יגור זכה בפרס על עבודת הדוקטורט פורצת הדרך שלו בהיסטוריה יהודית

16 מרץ 2021

ד"ר משה יגור, פוסט דוקטורנט בביה"ס להיסטוריה ע"ש צבי יעבץ, זכה בפרס ע"ש יובל היימן ז"ל לחוקרים צעירים לשנת תש"ף, המוענק מטעם מרכז זלמן שזר לחקר תולדות העם היהודי. ד"ר יגור זכה בפרס על עבודת הדוקטורט פורצת הדרך שלו בהיסטוריה יהודית, בנושא המרות דת – גיור ליהדות, והמרות דת של יהודים, בארצות אסלאם בימי הביניים.

 

ד"ר יגור חוקר את היהדות בארצות האסלאם באזור מצרים, סוריה וארץ ישראל, בין המאות ה-10 וה-13. בניגוד יחסי לקהילות היהודיות באירופה - הקהילה היהודית בארצות האסלאם חיה באותה תקופה בשכנות עם התושבים הנוצרים והמוסלמים, מה שמשפיע על ההגדרה העצמית, הקשרים ויחסי הקרבה בין הקהילות. המחקר של ד"ר יגור מסתמך על גניזת קהיר, המכילה כתבי יד עם מסמכים יום יומיים של הקהילה היהודית באזור והשתמרה תודות לאקלים היבש של מצרים.

 

"המחקר שלי מראה כי שאלת 'מיהו יהודי?' הייתה קיימת תמיד, או לכל הפחות באזור ובתקופה שאני חוקר, על אף התפישה הרווחת כיום," אומר ד"ר יגור. "אנחנו רואים שיש אנשים גם בימי הביניים שמתלבטים לגבי הזהות שלהם ושל האנשים בקהילה שלהם, והתשובה לשאלה מושפעת פעמים רבות לא רק מהפן ההלכתי אלא גם ממעמד משפטי, כלכלי ומהמצב המשפחתי."

 

מרכז זלמן שזר לחקר תולדות העם היהודי מקדם את הידע והתודעה ההיסטוריים בתולדות העם היהודי ומטפח את המחקר האקדמי בתחומים אלו. המרכז שואף להרחיב את הידע אודות ההיסטוריה היהודית ולהעמיק את המחקר בכיוונים חדשניים, בעזרת המתודות המתקדמות ביותר. מטעמו של מרכז זלמן שזר מוענק פרס ע"ש יובל היימן ז"ל לחוקרים צעירים, לזכרו של יובל היימן ז״ל שהיה חייל ומפקד בצה״ל. השנה הפרס מוענק על עבודת דוקטורט פורצת דרך בתחום תולדות עם ישראל.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>