הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב מדורגת בראש הפקולטות בישראל לשנת 2022

על פי דירוג האוניברסיטאות העולמי, שיצא לאור מטעם השבועון הבריטי Times Higher Education

20 ינואר 2022

הדירוג היוקרתי מטעם השבועון הבריטי Times Higher Education שמתפרסם אחת לשנה קבע כי הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר מובילה בקרב הפקולטות לרפואה בישראל.

 

ראשונה בכל הקריטריונים

הרשימה סוקרת 925 מוסדות הכשרה אקדמיים בתחום הרפואה מסביב לעולם. את צמרת הרשימה העולמית מובילות הפקולטות לרפואה באוקספורד, הרווארד ואימפריאל קולג'. הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ממוקמת במקומות 175-151, בעוד הפקולטה לרפואה בטכניון נמצאת במקומות 250-201. אחריהן בדירוג נמצאת הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית שממוקמת במקומות 400-301 ויתר הפקולטות לרפואה - באוניברסיטאות בר אילן, בן גוריון וחיפה – נמצאות במקומות 500-401.

 

הפקולטות השונות דורגו על פי חמישה קריטריונים בסולם של עד 100 נקודות. בקריטריון המחקר קיבלה הפקולטה התל אביבית ציון של 41.6 נקודות, בקריטריון הציטוטים האקדמיים זכתה ב-53.6 נקודות, ובקריטריון הבינלאומיות דורגה עם 53.5 נקודות. קריטריונים נוספים היו הוראה והכנסה של בוגרי הפקולטה בתעשייה.

 

הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר היא אחד ממוסדות ההשכלה הרפואית הוותיקים והמוכרים בישראל. כיום כוללת הפקולטה שישה בתי ספר למחקר והוראה של רופאים, אנשי מקצועות הבריאות ותלמידים לתארים מתקדמים, ומסונפים אליה בתי חולים מובילים בישראל ובכללם המרכז הרפואי שיבא-תל השומר, המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי (איכילוב), המרכז הרפואי ע״ש רבין (בילינסון), המרכז רפואי שמיר (אסף הרופא) ועוד.

 

"אנו שמחים וגאים על ההישג המרשים של הפקולטה שלנו. זוהי הכרה נוספת בעשייה החשובה של הפקולטה, על כל חברות וחברי הסגל, המדריכות והמדריכים הקליניים, התלמידות, התלמידים, הבוגרות והבוגרים שלה, שכולם משולבים היטב במחקר הביו-רפואי, בפריצות דרך קליניות וביוטכנולוגיות וכן במאבק בנגיף הקורונה. נמשיך להוות את חוד החנית של העשייה המחקרית וההכשרתית במגזר הבריאותי והרפואי בישראל", אומרת בהתרגשות פרופ' קרן אברהם, משנה לדקאן הפקולטה לרפואה לנושאים קדם-קליניים.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>