נשיא ורקטור אוניברסיטת תל אביב במכתב לשר בנט בעקבות התקיפה כנגד פרופ' יעקב מלכין

"לעצור את רוח העיוועים המשתוללת במדינה ולנקוט צעדים חריפים כנגד פורעי חוק המאיימים על מדינת ישראל הדמוקרטית"

21 ינואר 2016

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר, ורקטור האוניברסיטה, פרופ' ירון עוז, שיגרו היום מכתב לשר החינוך, נפתלי בנט, בעקבות התקיפה האלימה כנגד פרופ' יעקב מלכין. במכתבם כותבים הנשיא והרקטור:

 

"שמענו בזעזוע רב על התקיפה האלימה על ביתו של פרופ' יעקב מלכין, פרופ' אמריטוס של אוניברסיטת תל אביב. כנגד פרופ' מלכין, ראש המכון הבינלאומי ליהדות חילונית-הומניסטית, הופנו כתובות נאצה, ואף איומים ברצח, כל זאת בשל אמונתו והדעות בהן הוא מחזיק.

 

לאחרונה שוטף את החברה הישראלית גל עכור של חוסר סובלנות קיצוני נגד תופעת "האחר". אנו עדים לגילויי אלימות מילוליים קשים, ואף פיסיים, נגד כל מי שמעז להחזיק בדעה או באמונה אחרת, בכלל אלה: אנשים, קבוצות או מקומות פולחן דתיים.

 

אנו רואים בדאגה רבה תופעה זו, הנסוגה מחזון הקמתה של מדינת ישראל, כפי שבאה לידי ביטוי במגילת העצמאות, היינו: להשתית חברה המבוססת על חירות, שוויון זכויות, חופש דת, מצפון, חינוך ותרבות.

 

חובה עלינו להישמר מכל משמר מהתרחבות השסעים בחברה הישראלית ולבלום ביד קשה גילויים של גזענות, חוסר סובלנות ואלימות כלפי כל מי שמחזיק בדעה אחרת.

 

כשר החינוך, אנו קוראים לך לצאת נגד רוח העוועים המשתוללת במדינה, לפעול להגברת הסובלנות בחברה הישראלית ולתמוך בנקיטת צעדים חריפים כנגד פורעי חוק המאיימים על מדינת ישראל הדמוקרטית".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>