"חדר כושר" לטיפול בליקויי למידה נפתח באוניברסיטת תל אביב

מרכז "בצוותא" פועל בספרייה למדעי החברה לניהול ולחינוך, ומציע שיעורי עזר, מפגשי העשרה וסדנאות לפיתוח מיומנויות למידה

29 מאי 2017
"חדר כושר" לטיפול בליקויי למידה נפתח באוניברסיטת תל אביב

"בצוותא", מרכז ייעודי לאבחון ולטיפול בליקויי למידה, נפתח באוניברסיטת תל אביב במתכונת של חדר כושר. עד כה, המדור לייעוץ לימודי בדקאנט הסטודנטים קיים את פעילות האבחון ואת מערך התמיכה לסטודנטים לקויי למידה במתחם "ספרות זולה". בחודש שעבר נפתח מרכז ייעודי לאבחון ולטיפול בליקויי למידה במתחם הספרייה למדעי החברה לניהול ולחינוך ע"ש ברנדר מוס. מתוך 29,588 הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה, 1,332 מוכרים כלקויי למידה, כלומר, 4.5% מכלל הסטודנטים.

 

"בעבר, סטודנטים וחונכים הסתובבו בקמפוס לחפש פיסת דשא פנויה – שזה בוודאי לא אופטימלי לסטודנט עם הפרעות קשב", אומרת ד"ר תמי אמיר, מנהלת "בצוותא" ומנהלת המדור לייעוץ לימודי. "אנחנו מאוד מתרגשים מכך שיש לנו לראשונה בית, והתגובות הראשוניות מאוד חמות. כאן נערוך מעתה את כל הפעילויות שלנו: שיעורי עזר, מפגשי העשרה, סדנאות לפיתוח מיומנויות למידה, פגישות של ליווי אישי ומרחב ללמידה אישית. אני רוצה להודות לגברת שלומית פרי, מנהלת ספריית מדעי החברה, שפתחה לנו את ליבה ואת ביתה, כדי שגם לנו יהיה בית משלנו".

 

לאמן את שרירי הלימוד החלשים  

"בצוותא" פועל במתכונת של חדר כושר ללמידה – לאימון "שרירי הלימוד" החזקים ולחיזוק "שרירי הלימוד" החלשים, כל זאת, בעזרת מאמנות למידה מומחיות ומקצועיות הנמצאות במרכז. בתחילה נערכת שיחת היכרות עם הסטודנטים, נבנית תכנית עבודה, ויוצאים לדרך. בפגישת ההיכרות מכירים עובדי המרכז את הסטודנטים ומאבחנים את הקשיים שלהם. בשלב השני בונים תכנית עבודה אישית, הכוללת התנהלות בהרצאות, ניהול זמן, קריאת מאמרים, מִקסוּם יכולות למידה עצמאית, כתיבה אקדמית, התנהלות בתקופת מבחנים ועוד. וכמו בחדר כושר – בשלב השלישי מתחילים להתאמן.

 

"סטודנטים לקויי למידה הם סטודנטים אינטליגנטים מאוד, אבל לעיתים הם חסרי מיומנויות שיסייעו להם להוציא את הידע שלהם מהכוח אל הפועל", מסבירה ד"ר אמיר. "מדובר ב'שרירים' שאפשר לאמן אותם. אנחנו מציעים מגוון רחב מאוד של סדנאות למידה, המתאימות הן לתחומים ההומניים והן לתחומים הריאליים. אף על פי שהמרכז מיועד לסטודנטים לקויי למידה, מוצרי המדף שאנחנו מציעים כאן יכולים לעזור לכל סטודנט וסטודנטית".
 

פרטים נוספים בדוא"ל: tmicha.ll.tau@gmail.com

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>