על רגל אחת: מיזם קורקינטים שיתופיים הושק בקמפוס

המיזם מציע אפשרות תחבורה נוספת, זולה ומהירה ברחבי הקמפוס

09 דצמבר 2018

מיזם הקורקינטים השיתופיים Bird החל לפעול באוניברסיטת תל אביב. הוא מתווסף למיזם האופניים השיתופיים Mobike, שנכנס לקמפוס בשנה שעברה, ומציע אפשרות תחבורה נוספת, זולה ומהירה, לסטודנטים, לאנשי הסגל ולעובדי המנהלה. במסגרת הפיילוט, מציע המיזם נסיעה בקורקינטים בתעריף מוזל.

 

סטודנטים שרוצים להשתמש בשירות החדש יכולים להוריד את האפליקציה, המאפשרת לאתר את הקורקינט הקרוב אליהם, לסרוק את הברקוד שמופיע על הקורקינט ולהתחיל לנסוע. ​אחרי ההגעה ליעד, אפשר להשאיר את ה-Bird בכל מקום, ואין צורך למצוא תחנת עגינה. במהלך הפיילוט, שיימשך עד תחילת 2019, יהיו הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב פטורים מהתשלום החד-פעמי של חמישה שקלים עבור הנסיעה, כך שעבור כל דקה על הקורקינט הם ישלמו חצי שקל בלבד.

 

מיזם הקורקינטים מתווסף, כאמור, למיזם האופניים השיתופיים Mobike. שירות שיתוף האופניים הוגדר כפיילוט בלעדי לסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב בשנה שעברה – והם יכולים לקבל קופון ל-22 רכיבות חינם (עד גמר המלאי או עד סוף 2018).

 

"נושא ההגעה לאוניברסיטאות ברחבי הארץ נשאר חם ואקטואלי", מסביר סער גיט, דובר אגודת הסטודנטים, "בתל אביב, הסטודנטים והסטודנטיות חווים אותה על בסיס יומיומי. אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה והעירייה חושבים יחד איך לשפר את דרכי הגישה לקמפוס".

 

מיזם הקורקינטים, אומר גיט, כמו גם מיזם האופניים, הם תולדה של עבודת מטה מקיפה של אגודת הסטודנטים. "במהלך השנה שעברה ערכה האגודה סקר תחבורה מקיף, שנועד לסקור את היקף הבעיה לגבי התחבורה הציבורית המובילה לקמפוס. פעלנו על מנת לקדם פרויקטים שונים שנועדו להקל על המצוקה, ביניהם קידום פרויקט דרגנוע שיחבר בין תחנות הרכבת לשערי האוניברסיטה וכן שיפור מערך האוטובוסים. "אבל יש חלופות לרכבות, לאוטובוסים ולמכוניות הפרטיות, בייחוד עבור אלה שגרים קרוב יחסית לקמפוס. מעכשיו עומדים לרשות הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב שני שירותים ייחודיים שמספקים פתרונות נוחים וזולים, שיכולים לנייד אותם בקלות ממקום למקום בתוך העיר ".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>