"אשרית" הוא התסריט הזוכה בקרן סטיב טיש, להפקת סרט ראשון באורך מלא לשנת 2020

התסריטאית והיוצרת ישראלה שאער-מעודד, תקבל מענק הפקה על-סך 100 אלף דולר

03 ינואר 2021
מתוך הסרט 'אשרית' (צילום: טוליק גלאון)
מתוך הסרט 'אשרית' (צילום: טוליק גלאון)

"אשרית" של ישראלה שאער-מעודד, בוגרת ביה"ס לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, הוא תסריט הסרט הארוך הרביעי שזוכה במענק התמיכה של קרן סטיב טיש, אשר הוקמה במטרה להפיק סרטים ראשונים באורך מלא של בוגרי ביה"ס. הסרט השתתף במסגרת החממה העלילתית ליוצרות קולנוע של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, זכה במענק פיתוח מטעמה ויופק על ידי חברת ההפקות של ביה"ס, גאודאמוס הפקות.

 

התסריט הנבחר של ישראלה שאער-מעודד, שכתבה ותביים את הסרט, מספר את סיפורה של אשרית, מתנחלת דתייה כבת 18, המבקשת להציל את אימה הנרקומנית,‏‏ שמשתחררת מהכלא ומצפה לבת. היא תעשה הכל כדי לשמור על התינוקת הזו, שהיא עבורה הסיכוי היחידי למשפחה ולבית.

 

  

ישראלה שאער-מעודד היא בוגרת שני תארים שניים: MA ו-MFA בהצטיינות. סרט הגמר הקצר שלה "שמעון", היה מועמד לפרס אופיר בשנת 2020, ואף זכה בפרס ציון לשבח בפסטיבל חיפה. סרטה התיעודי באורך מלא "אישה" (דוקאביב 2019), הוא יצירה ארכיונית קולנועית, המעלה על נס נשיות פרועה ונועזת של עשרות גיבורות, מתוך למעלה מ-200 סרטים שבוימו על ידי נשים בישראל.

 

סרטים ארוכים נוספים שזכו במענק בשנים קודמות:

  • ב-2017 זכה סרטו הראשון עטור הפרסים של יונה רוזנקיאר "הצלילה" (פרס הסרט הטוב, פרס סרט הביכורים, פרס השחקן ופרס הצלם בפסטיבל ירושלים), והשתתף בפסטיבל לוקרנו, טורונטו ועוד.
  • בשנת 2018 היה זה תסריטו של משה רוזנטל "קריוקי", שגם זכה באותה שנה בפרס ואוטר ברנדרכט - ליה ואן ליר באירוע הפיצ'פוינט של פסטיבל ירושלים ומתוכנן לצאת לצילומים בחודש ינואר 2021.
  • בשנת 2019 קיבל את המענק התסריט "מכולת" של יובל שני, שזכה אף הוא בפיצ'פוינט של פסטיבל ירושלים (פרס נחמה ריבלין ליוצר צעיר), ונבחר להשתתף בחממת סטודיו דרום הבינלאומית - Produire au Sud. השנה זכה "מכולת" במענק הפקה מקרן הקולנוע הישראלי לסרט ביכורים.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>