פרופ' עמנואל פלד זכה במדליית ההצטיינות של האגודה הבינלאומית לסוללות

החוקר השביעי שזוכה במדליה זו על מחקרו המדעי בתחום ההמרה והאחסון של אנרגיה אלקטרוכימית

03 אפריל 2022
פרופ' עמנואל פלד
פרופ' עמנואל פלד

פרופ' עמנואל פלד מבית הספר לכימיה בפקולטה למדעים מדויקים ע"ש ריימונד ובברלי סאקלר, הוכרז כזוכה במדליית ההצטיינות של האגודה הבינלאומית לסוללות (International Battery Association). המדלייה מוענקת החל משנת 2016 על תרומה מדעית יוצאת דופן וארוכת טווח למחקר המדעי ולפיתוח טכנולוגיות בתחום ההמרה והאחסון של אנרגיה אלקטרוכימית. פרופ' פלד הוא החוקר השביעי שזוכה במדליה זו. שלושת הראשונים שזכו בה הם חתני פרס נובל לכימיה, סטנלי ויטינגהם, ג'ון גודאינף ואקירה יושהינו. הפרס יוענק לפרופ' פלד במושב מיוחד שייערך לכבודו במסגרת הכינוס השנתי של IBA שייערך בסלובניה, בחודש אוקטובר 2022.

 

פרופ' פלד, אלקטרוכימאי ומומחה עולמי לתאי דלק ומצברים, ידוע בתור הממציא והמפתח של מודל פאזת האלקטרוליט המוצק (SEI), שנועד להסביר את מנגנון הפעולה של סוללת ליתיום. מודל זה שבר את הפרדיגמה שהייתה נהוגה לגבי הבנת אופן הפעולה של סוללות אלה, ואיפשר את פיתוחן של סוללות בטוחות, יציבות, בעלות הספק גבוה ועלות נמוכה.

 

כמו כן, פרופ' פלד הוביל את פיתוחן של מספר מערכות אלקטרוכימיות, בהן סוללת ליתיום-גופרית, ממברנות מוליכות-פרוטון ננו-נקבוביות, תא דלק מבוסס מתנול, תא דלק רגנרטיבי מבוסס מימן תלת-ברומי, וכן זרזים לתאי דלק המבוססים על ננו-חלקיקי פלטינה. קבוצתו פיתחה תאי דלק ייחודיים שרשמו שיאים עולמיים בתפוקת חשמל. רבים ממחקריו בוצעו בשיתוף פעולה עם פרופ' דיאנה גולודניצקי, אף היא מביה"ס לכימיה. הישג זה, מלבד הכבוד האישי לפרופ' פלד, מוקיר את עשייתן של מדינת ישראל ואוניברסיטת תל אביב בחזית מדעי הכימיה והאנרגיה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>