לראשונה: כנס הגנום השנתי (HGM) התארח באוניברסיטת תל אביב

פרופ' מייקל סניידר מבכירי החוקרים בתחום הגנום האנושי: "הייתי רוצה לרצף את הגנום של הדור הבא טרם היוולדם, ולדעת מה צופן עתידם, כך שלא אצטרך לרפא אותם מלכתחילה".

19 יוני 2022

לראשונה כנס הגנום השנתי (HGM) נערך בישראל ביוזמת אוניברסיטת תל אביב בחסות "יד הנדיב". הכנס התקיים במלון דן בתל אביב וכלל מגוון הרצאות בתחומי הגנטיקה, אפיגנטיקה, רפואה ועוד. פרופ' מייקל סניידר מאוניברסיטת סטנפורד, הנחשב לאחד החוקרים המובילים בעולם בתחומים אלו כיבד את הכנס בנוכחותו ואמר: "המטרה שלנו היא לשנות את פני הרפואה. כיום אנו מספקים בדיקות חלקיות של המדדים גופניים ובאופן אחיד לכולם. בחזיוני, הייתי רוצה למדוד מדי יום עם שעון חכם נתונים פיזיים שונים ובאמצעותם לנבא את מצבו הבריאותי בכל רגע נתון. הייתי רוצה לרצף את הגנום של הדור הבא טרם היוולדם, ולדעת מה צופן עתידם, כך שלא אצטרך לרפא אותם מלכתחילה".

 

HGM החל ככנס הנועד למפות את הגנום האנושי, והתרחב במהלך השנים לוועידה של כללי תחומי הגנטיקה והגנומיקה. הכנס נערך מדי שנה על ידי ארגון הגנום האנושי (Human Genome Organisation-HUGO ). במהלך הכנס חוקרים מרחבי העולם מציגים את ממצאיהם החדשים ביותר ומשתפים פעולה במטרה להפרות הדדית אחד את השנייה. חברות ביו-טק ותעשיית התרופות לוקחות גם הן חלק בפלטפורמה המיוחדת.

 

את הכנס בישראל יזמו פרופ' קרן אברהם, סגנית הדיקן הפקולטה לרפואה מאוניברסיטת תל אביב ועמיתה פרופ' ערן משורר מהאוניברסיטה העברית. פרופ' אברהם: "הכנס היה מאוד מרגש, במיוחד אחרי שנתיים של קורונה שבהן כמעט ולא התקיימו כנסים. כנס ה-HGM הוא אבן דרך חשובה עבור חוקרים בתחום הגנטיקה ו רפואה מותאמת  אישיתבה הם יכולים לשתף בממצאיהם ולקדם את המדע בכיוון הראוי. אני מאמינה שהיכולת שלנו כמדענים לשבת בחדר אחד ולחלוק רעיונות, לבקר ולפתח חשיבה אחד אצל רעהו מעודדת את הפריצה הבאה של עולם המדע".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>