שלושה חוקרים מאוניברסיטת תל אביב זכו במענקי המחקר היוקרתיים ביותר של האיחוד האירופי (ERC)

הזוכה והזוכים: פרופ' רונית סצ'י-פאינרו, פרופ' רג'א ג'יריס ופרופ' אילון שני

05 פברואר 2023

מועצת המחקר האירופית (ERC) פרסמה את תוצאות הקול הקורא של מענק ה-ERC לשנת 2022 להוכחת התכנות. אוניברסיטת תל אביב, המובילה מבין המוסדות האקדמיים בישראל מבחינת כמות הזכיות, זכתה בשלושה מענקי ERC. המענק היוקרתי נועד לאפשר לחוקרים צעירים להגשים את מטרות המחקר שלהם כמו גם לקדם שיתופי פעולה פורים ולסייע בשלבים הראשונים של מסחור טכנולוגיות.

 

פרופ' דן פאר, סגן הנשיא למחקר ופיתוח וראש המעבדה לננו-רפואה באוניברסיטת תל אביב: " אוניברסיטת תל אביב רואה חשיבות רבה בפיתוח טכנולוגיות יישומיות ומסחורן ואנחנו גאים מאוד בחוקרים ובחוקרות שלנו, ושמחים בהישגיהם ובהצלחתם. מרגש לראות שישראל בכלל ואוניברסיטת תל אביב בפרט ממשיכה לעמוד בחזית המדע העולמית במגוון תחומי מחקר שונים".

 

החוקרים שמחקריהם פורצי הדרך זכו השנה למענק הם:
 

פרופ' רונית סצ'י-פאינרו, הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר:

פרופ' סצ'י-פאינרו עוסקת במחקר רב-תחומי המתמקד באינטראקציות בין תאי הסרטן למיקרו-סביבה ובגילוי מולקולות מיקוד חדשות שעשויות להפריע לאינטראקציה שבין המארח לגידול .במחקרה הנוכחי, פרופ' סצ'י-פאינרו מפתחת ננו-פלטפורמה מודולרית ממוקדת אשר תוכל לשמש ככלי טיפולי וכן תעזור לוויסות תאי המערכת החיסונית בזמן טיפול בגידול סרטני. על כך, היא זכתה במענק הERC PoC-(ImmuNovation) המתבסס על מענק ה- ERC Advanced (3DBrainStrom) שלה העוסק בפיתוח ננו-חיסונים לסרטן ונבדק על המודלים התלת ממדיים הייחודיים שיצרה במעבדתה.

 

פרופ' רג'א ג'יריס, ביה"ס להנדסת חשמל, הפקולטה להנדסה ע"ש פליישמן:

פרופ' ג'יריס מתמקד במחקרו בבינה מלאכותית ויישומה בתחומי עיבוד אותות, תמונות ואופטיקה. במחקרו הנוכחי פרופ' ג'יריס מפתח מצלמות חדשניות לחישוב קיטוב ותלת מימד. על בסיס טכנולוגיה זאת תפותח שיטת אנדוסקופיה מקוטבת המשלבת הדמיית תלת מימד.

 

פרופ' אילון שני, בית הספר למדעי הצמח ואבטחת מזון, הפקולטה למדעי החיים:

פרופ' שני חוקר את תחומי הגנטיקה המולקולרית בצמחים וכן את מנגנוני ההובלה של מולקולות סיגנל בצמח. על מנת להתמודד עם אתגר החיפוי הגנטי של משפחות גנים בצמחים, מחקרו הנוכחי פרופ' שני מיישם גישות של עריכה גנטית (CRISPR) ברזולוציה גנומית. כלים ביוטכנולוגים אלו מביאים לחשיפת השונות הפנוטיפית בצמח, וזיהוי מנגנוני בהם הצמח משתמש בכדי להתמודד עם שינויים כמו מחסור במים.  

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>