פרופ' אלי בר-נביא חתן פרס קונסטנטינטפול

הפרס ניתן לו על פועלו לקידום ועידוד שיח פתוח ופלורליזם

19 יוני 2022
פרופ' אלי בר-נביא
פרופ' אלי בר-נביא

פרופ' אלי בר-נביא, אמריטוס בחוג להיסטוריה כללית בפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין, זכה בפרס קונסטנטינטפול היוקרתי. פרס קונסטנטינופול נוסד על ידי הסופר ואיש העסקים מטין ארדיטי ומטרתו לעודד דו-שיח והתקרבות בין מזרח ומערב. ועדת הפרס מורכבת מאנשי רוח ואנשי ציבור בולטים בצרפת.

 

פרופ' בר-נביא הוא היסטוריון מוערך המתמחה בהיסטוריה החברתית והפוליטית של צרפת ואירופה המערבית בתקופת הרנסאנס. בנוסף למחקרו האקדמי הוא כיהן כשגריר ישראל בצרפת בין השנים 2002-2000, וכן היה המנהל המדעי של מוזיאון היסטוריית אירופה בבריסל (Musée de l’Europe à Bruxelles). על פועלו פרופ' בר-נביא קיבל פרסים רבים, בהם הפרס הראשון של הפרנקופוניה מטעם האקדמיה הצרפתית ופרס ע"ש מונטן בורדו. שני פרסים נוספים בהם זכה פרופ' בר-נביא לאחרונה הם prix Jean-Jacques Rousseau 2022 de l'autobiographie ו-Prix du Mémorial - Grand Prix Littéraire d’Ajaccio.

 

"לכבוד הוא לי לקבל את פרס קונסטנטינופול היוקרתי. אני רואה חשיבות גדולה בקידום ועידוד שיח פתוח ופלורליזם. אני שמח על ההוקרה של פועלי", אומר פרופ' בר-נביא.

 

"אני שמחה ונרגשת על זכייתו של פרופ' אלי בר- נביא בפרס קונסטנטינופול, אשר בא להכתיר עשייה פוליטית ותרבותית יוצאת דופן למען הקירוב ועידוד הדו קיום בין יהודים ופלסטינאים", אומרת פרופ' נדין קופרטי צור, ראשת התוכנית ללימודי תרבות צרפת.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>