מרפאה ראשונה מסוגה עבור אנשים עם מוגבלויות תוקם בבית הספר לרפואת שיניים

המרפאה נמצאת כעת בתהליכי בנייה מתקדמים והיא מתוכננת להיפתח במהלך הקיץ

04 מאי 2016
מרפאה ראשונה מסוגה עבור אנשים עם מוגבלויות תוקם בבית הספר לרפואת שיניים

בימים אלה הולכת ומוקמת בבית הספר לרפואת שיניים ע"ש מוריס וגבריאלה גולדשלגר מרפאה מיוחדת עבור אנשים עם מוגבלויות. לדברי ראש בית הספר, פרופ' ארוין וייס, מדובר באנשים, לרוב ילדים, הסובלים ממוגבלויות פיזיות כמו נכויות, מוגבלויות רפואיות כמו מחלות סיסטמיות או מוגבלויות נפשיות. המרפאה, שעלות הקמתה נאמדת בלמעלה משני מיליון דולר, נמצאת כעת בתהליכי בנייה מתקדמים והיא מתוכננת להיפתח במהלך הקיץ.  

 
"המרפאה תהיה ערוכה לטפל באוכלוסייה של אנשים עם מוגבלויות", מסביר פרופ' וייס, "היא תכלול שני חדרי ניתוח בהרדמה כללית ועוד תשע יחידות עבודה של מרפאות שיניים". פרופ' וייס אומר כי לצד הפעילות המעשית, תשמש המרפאה גם כמרכז להכשרת רופאי שיניים לטיפול באוכלוסיות מיוחדות, וזאת במסגרת מסלול לימודי התמחות  מובנה ומוכר על-ידי המועצה המדעית. המטפלים במרפאה החדשה יהיו רופאי שיניים מצוות בית הספר, וגם הסטודנטים יזכו להיחשף לתחום.

 

כבר עתה מתקיימים שיתופי פעולה עם ארגונים המטפלים בבעלי מוגבלויות, ופרופ' וייס מציין כי הוא מקווה לשיתוף פעולה פורה עם המוסדות ההתנדבותיים השונים, ולשיתוף פעולה עם משרד הבריאות. "אלה אוכלוסיות שמשוועות לטיפול", אומר פרופ' וייס. "כיום, המענה היחיד שלהם לטיפולי שיניים הוא במסגרת בתי החולים. אנחנו מקווים, שהמרכז החדש יהפוך לציר מרכזי עבור אוכלוסיות נזקקות בכל גוש דן".

 

למידע נוסף על מרפאות השיניים באוניברסיטת תל אביב >

 

למידע על לימודי רפואת שיניים >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>