פרופ' דוד שמיידלר נבחר לחבר באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

דוד שמיידלר, פרופסור אמריטוס מביה"ס למתמטיקה באוניברסיטת תל-אביב, נבחר כחבר באקדמיה הלאומית למדעים

03 פברואר 2014
פרופ' דוד שמיידלר נבחר לחבר באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

דוד שמיידלר, פרופסור אמריטוס מביה"ס למתמטיקה באוניברסיטת תל-אביב, נבחר כחבר באקדמיה הלאומית למדעים. פרופ' שמיידלר הוא אחד מחמישה אנשי מדע בכירים ובחירים שהצטרפו השנה לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, בהם גם רות ברמן, פרופסור אמריטוס לבלשנות מאוניברסיטת תל-אביב.

 

החברים, מדענים בכירים מאוניברסיטאות המחקר בישראל, נבחרו באספה הכללית של האקדמיה, בהמלצת חברי האקדמיה משתי חטיבותיה - החטיבה למדעי הטבע והחטיבה למדעי הרוח, הכוללת גם את מדעי החברה. באקדמיה למדעים חברים כיום 108 מדענים ומדעניות, והם נבחרים לכל ימי חייהם. האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים היא הגוף הבכיר בקהילת המדע בישראל. היא נוסדה על-פי חוק בשנת תשכ"א (1961) במטרה לרכז יחד מטובי אנשי המדע בישראל, לטפח ולקדם פעילות מדעית בארץ ולייעץ לממשלות ישראל בנוגע למחקר ולתכנון מדעי בעלי חשיבות לאומית.

 

פרופ' שמיידלר עוסק בתיאוריה כלכלית. עיקר מחקריו מתרכזים בקבלת החלטות בתנאי אי-ודאות. הוא מהחוקרים המובילים בעולם בתורת ההחלטות האקסיומטית וממניחי היסוד לכימות לא בייסיאני במצבי אי-ודאות. ידועות גם עבודותיו בנושאים של תורת המשחקים השיתופיים והלא-שיתופיים, שיווי משקל כללי, מנגנוני הקצאה תואמי מניעים וכלכלת הרווחה. אוניברסיטת תל-אביב הייתה ביתו האקדמי של פרופ' שמיידלר מתחילת שנות השבעים, ומשרתו נחלקה בין בית הספר לכלכלה, בית הספר למדעי המתמטיקה והפקולטה לניהול. הוא גם פרופסור אמריטוס של אוניברסיטת מדינת אוהיו בארצות-הברית.

 

פרופ' שמיידלר הוא חבר כבוד זר של האקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים, עמית בחברה לאקונומטריקה והחברה לתורת המשחקים ובעל תואר הכבוד -Laurea Honoris Causa  - מטעם אוניברסיטת טורינו באיטליה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>