דני רומאנייב זכה בפרס העריכה הטובה ביותר בפסטיבל דוקאביב

הפרס ניתן לו על סרטו "פעמונים סגולים" שמספר את סיפור העלייה של משפחתו מרוסיה לישראל

15 ספטמבר 2022
דני רומאנייב
דני רומאנייב

הישג מרשים לדני רומאנייב' סטודנט מבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש: דני זכה עם סרטו "פעמונים סגולים", בפרס העריכה הטובה ביותר בקטגורית הסטודנטים, בפסטיבל הקולנוע דוקאביב.

 

השופטים ציינו כי הפרס ניתן לו "על פרישת סיפור משפחתי בדרך יוצאת דופן ונוגעת ללב, מלאת חן והומור ומבלי לוותר על אף זווית בסיפור. כמו כן, על שילוב יפהפה של ארכיונים, אנימציה ייחודית וסטילס, וכן על נקודת מבט אישית ואוניברסלית שבוימה ונערכה בחוכמה ובכשרון רב ועל אנימציה מרטיטת לב".

 

רומאנייב הודה לוועדת הפרס על הזכייה: "אני מאוד מתרגש לחלוק את סרט הביכורים שלי עם העולם. התרגשות כפולה שכן זה סיפור כל כך אישי שלנו, אבל אני מאמין שהוא מייצג המוני אנשים ואני מקווה שאנשים ייהנו ממנו". 

 

הסרט ״פעמונים סגולים״ מספר על דניאל רומאנייב, בן לעולים ממוסקבה, שמחליט לרגל 30 שנה לעליית המשפחה לארץ לפתוח את סיפור ההגירה המשפחתי. עם הרבה רגש והומור, מביא דני את נקודות המבט השונות של כל אחד מבני המשפחה על אופן השתלבותם בישראל.

 

"כשהייתי ילד, מאוד התביישתי במוצא שלי. 'אתה לא נראה רוסי' הייתה המחמאה הכי גדולה שמישהו יכל לתת לי. נולדתי 4 שנים אחרי העלייה של המשפחה שלי ארצה ממוסקבה, והרגשתי תמיד לא קשור אליהם, הם היו ממש רוסים, ואני ניסיתי להיות כמה שיותר ישראלי. ככל שהתבגרתי למדתי לאהוב את הצד הזה במשפחה שלי, וגם בי, להתחבר לתרבות הרוסית ולשורשים שמהם באתי", משתף דניאל.

 

הסרט יהיה זמין לצפייה ביס VOD.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>