פרופ' דן פאר מונה לסגן הנשיא למחקר ופיתוח באוניברסיטת תל אביב

פרופ׳ דן פאר שימש עד לאחרונה כסגן הדקאן למחקר בפקולטה למדעי החיים

09 ספטמבר 2020

פרופ׳ דן פאר, ששימש עד לאחרונה כסגן הדקאן למחקר בפקולטה למדעי החיים, מונה לתפקיד סגן הנשיא למחקר ופיתוח והוא יחליף בתפקידו את פרופ' יואב הניס.

 

"השאיפות שלי במסגרת התפקיד הן הוספה ושיפור קליטות של חברי סגל חדשים שהם העתיד של האוניברסיטה; שיפור תשתיות המחקר בכל רחבי הקמפוס; עידוד הגשת הצעות מחקר בכל רחבי הקמפוס; קידום הקשר עם תעשיות עתירות ידע; ושיפור וקידום מסחור ידע אוניברסיטאי." אומר פרופ' פאר.

 

פרופ׳ פאר הוא מחלוצי השימוש במולקולות RNA לתרפיה תאית וגנית, ומעבדתו הייתה הראשונה בעולם להראות כי ניתן להוביל מולקולות אלה לצורך השתקה של גנים, יצירת חלבונים תרופתיים ועריכה של גנים באמצעות ננו-חלקיקים, שמתבייתים לתאי המטרה שלהם כשהם מוזרקים למחזור הדם במחלות שונות הקשורות לתאי מערכת החיסון וסרטן. הוא גויס ב-2008 מאוניברסיטת הרווארד לאוניברסיטת תל אביב על מנת להקים את המעבדה לננו-רפואה.

 

פרופ' פאר השלים את כל לימודיו באוניברסיטת תל אביב. בין השנים 2018-2014 היה חבר האקדמיה הצעירה הישראלית. בין השנים 2020-2015 היה יועץ לפאנל תרפיה תאית וגנית של הרשות הפדרלית למזון ולתרופות  (FDA). בשנים 2020-2016 כיהן כראש המרכז לחקר הביולוגיה של הסרטן באוניברסיטת תל אביב. בנוסף, הוא משמש כראש המרכז לרפואה תירגומית (Translational Medicine) ותוכנית  SPARK, שאותה ייסד עם הנהלת אוניברסיטת תל אביב בשנת 2017.

 

פרופ' פאר פרסם למעלה מ-150 מאמרים ופרקים בספרים, ומכהן כעורך של שלושה כתבי-עת בתחום של מערכות להובלת תרופות, כחבר בפאנל המדעי של חמישה עשר כתבי-עת נוספים וכיועץ מדעי בכמה חברות הזנק וחברות פארמה גדולות בישראל ומחוצה לה. הוא הגיש כ-120 המצאות לרישום פטנטים, שחלקן אושרו ואף מוסחרו במספר חברות (אחת נמצאת לפני אישור סופי כטיפול ביולוגי במחלות מעי דלקתיות), וייסד חמש חברות הזנק בישראל וארה״ב.

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>