פרסי החברה הישראלית לכימיה יוענקו לפרופסורים יורם כהן, עמנואל פלד ומשה קול

פרסי המצוינות של החברה הישראלית לכימיה יוענקו לפרופ' יורם כהן ולפרופ' עמנואל פלד; פרס החדשנות הטכנולוגית לשנת 2015 יוענק לפרופ' משה קול

10 פברואר 2016

פרסים יוקרתיים יוענקו בקרוב לשלושה פרופסורים מבית הספר לכימיה בפקולטה למדעים מדויקים ע"ש ריימונד ובברלי סאקלר: פרס המצוינות של החברה הישראלית לכימיה יוענק לפרופ' יורם כהן על "תרומתו החלוצית בתחום השימושים של מדידות דיפוזיה בכימיה סופראמולקולארית ובביו-רפואה", ולפרופ' עמנואל פלד עבור "תרומתו המקורית לתחום מדע הסוללות, ובאופן ספציפי להצגת מודל שנקרא פאזת האלקטרוליט המוצק."  מדובר במודל שפיתחתי ומסביר איך סוללת ליטיום עובדת", מסביר פרופ' פלד. לדבריו, ב-20,000 המאמרים שפורסמו בתחום יש אזכור למודל הזה. פרופ' פלד שותף להקמת שלוש חברות הזנק על בסיס טכנולוגיה שפותחה במעבדתו, פרסם מעל 170 מאמרים ורשם 47 פטנטים.
 

בנוסף, פרס החדשנות הטכנולוגית לשנת 2015 יוענק לפרופ' משה קול בטקס שיתקיים בפברואר במהלך הכנס השנתי של החברה הישראלית לכימיה .(ICS) הפרס, שאותו מממנת חברת ,ICL innovation יוענק לפרופ' קול עבור "השפעתו העמוקה על התחום של פיתוח זרזים לתגובות פילמור" (כלומר הפיכת מולקולות לפולימר).

 

הקבוצה שלנו עובדת על הפיתוח הזה כבר 15 שנים", מספר פרופ' קול. "מדובר בתכנון ובפיתוח של תרכובות מתכתיות מוגדרות היטב. המחקר הזה השפיע על פיתוח של זרזים תעשייתים, שהם, קצת בדומה לאנזימים בביולוגיה, חומרים שמאפשרים לתהליכים להתרחש בצורה מבוקרת והם ישימים בתעשיית הפלסטיק." פרופ' קול פרסם כמאה מאמרים מדעיים ורשם 17 פטנטים, מתוכם 13 בחמש השנים האחרונות. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>