פרופ' רונית סצ'י-פאינרו זכתה בפרס ברונו היוקרתי לשנת 2020

פרופ' סצ'י-פאינרו זכתה בפרס על מחקרה פורץ הדרך בפיתוח חיסון מהפכני נגד סרטן המלנומה

08 יולי 2020

פרופ' רונית סצ'י-פאינרו, ראש המעבדה לחקר סרטן וננו-רפואה בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב, זכתה בפרס 'מיכאל ברונו' היוקרתי על מחקרה פורץ הדרך בפיתוח חיסון מהפכני נגד סרטן העור מלנומה. כמו כן יעמוד לרשותה מענק מחקר, שניתן לממש בתוך שלוש שנים ממועד הזכייה.

 

סצ'י-פאינרו הצליחה לפתח חיסון ראשוני נגד סרטן העור מלנומה, שהוכח כיעיל בעכברי מודל החיסון בשלושה מצבים עיקריים: כטיפול מונע, כתרופה לגידול הראשוני וגם למיגור גרורות. המחקר, שפורסם בכתב העת הנחשב Nature Nanotechnolgy, עורר הדים רבים בארץ ובעולם.

 

הפרסים על-שם מיכאל ברונו ז"ל מוענקים מדי שנה על ידי קרן יד-הנדיב, לשלושה מדענים וחוקרים ישראלים מתחת לגיל חמישים, שהוכיחו כשרון ויצירתיות יוצאי דופן בעבודתם האקדמית, ואשר זוהו על סמך הישגיהם כבעלי פוטנציאל לפריצות דרך משמעותיות בתחומם.

 

בנוסף, הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב הודיעה על זכייתם של הסטודנטים טננבאום לי ורד ואשל יוסי בפרס 'חוה ושמעון טופור' על מצוינות בלימודים ותרומה לקהילה. הפרס נועד להבליט ולציין מבין הסטודנטים לרפואה את המצוינים ויוצאי הדופן, תוך הדגשת המצוינות בכל הקשור ללימודים ולציונים כמו גם לעשייה ולתרומה לחברה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>