מדע על הדרך

טיילת מדע תחבר את תחנת הרכבת לאוניברסיטה, תקל ותנעים את דרכם של הצועדים

20 מאי 2012
טיילת המדע
טיילת המדע בתיכנון משרד אדריכלי הנוף ברוידא-מעוז (צילום אילוסטרציה)

הדרך לאוניברסיטה עומדת להיות עוד יותר יפה ונעימה. החל מספטמבר 2012 יוכלו הסטודנטים ואנשי האוניברסיטה המגיעים אליה מתחנת הרכבת לעבור את 800 המטרים עד לשער הכניסה (שער 14) בטיילת המדע. גם הציבור הרחב ייהנה מטיילת המדע שתהפוך לעוד נתיב עירוני מקסים שממערב לו פרוסה האוניברסיטה וממזרח נשקף נוף עוצר נשימה.

 

"זו תהיה טיילת יפהפייה", מספר מהנדס האוניברסיטה אלדר קצביץ. "היא תכלול שביל אופניים, עמודי תאורה וספסלים, שלוש מרפסות שמהן ניתן יהיה להשקיף על הנוף, וכמובן שביל להולכי רגל עם רצועה של עצים שיעניקו צל. לאורך הנתיב יוצבו פסלים ומיצבים מדעיים שיתארו את העשייה בתחום המחקר באוניברסיטה, דבר שיהפוך את ההליכה בטיילת לחוויה מעשירה ומהנה".

 

תוואי הטיילת יעבור לאורך המצוק, ממנו ניתן יהיה להתרשם מן הנוף של צפון ומזרח גוש דן עד להרי השומרון באופק. בדרך תעבור הטיילת גם ליד בניין בית-הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר שהולך ונבנה במקום ועתיד להיות אחד הבניינים ה"ירוקים" המתקדמים ביותר בישראל, וכן ליד מוזיאון אוספי הטבע שעתיד להיבנות בסמוך לגן הזואולוגי ולגנים הבוטניים של אוניברסיטת תל-אביב.

 

הטיילת החדשה תוכננה על ידי משרד אדריכלי הנוף ברוידא-מעוז. העבודות, שהחלו לפני חודש, צפויות להסתיים לפני תחילת שנת הלימודים הבאה, כלומר בחודש ספטמבר.

 

לדברי מהנדס האוניברסיטה, נבחנות עתה גם תכניות שמטרתן לשפר את הנגישות בין תחנת הרכבת לבין תחילת הטיילת, בין השאר באמצעות דרגנועים ומעליות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>