מפגש חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב לשנת 2021 יתחיל השבוע

האירוע החגיגי יתקיים בקמפוס וישודר ברחבי העולם

12 אוקטובר 2021
מפגש חבר הנאמנים (צילום: נועם וינד)
מפגש חבר הנאמנים (צילום: נועם וינד)

לראשונה מאז פרוץ מגיפת הקורונה, מפגש חבר הנאמנים השנתי של אוניברסיטת תל אביב יתקיים באופן פיזי בקמפוס וגם ישודר באינטרנט. האירוע החגיגי יתקיים בין התאריכים 13-17 באוקטובר, ויוצגו בו הרעיונות החדשניים של חוקרות וחוקרי האוניברסיטה, שהשפיעו על מדינת ישראל ועל העולם כולו. 

 

מחקרים בתחום שינויי אקלים וחלל

ח"כ תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה בישראל ובוגרת אוניברסיטת תל אביב, תשתתף בפאנל האקדמי שכותרתו "בין שינויי אקלים, מחקר שטח וחיים בתנאים קיצוניים".

 

דוברת אורחת תהיה ד"ר ג'סיקה מאיר, אסטרונאוטית של נאס"א ואחת ממאה הא.נשים המשפיעים ביותר של מגזין טיים לשנת 2020. הרצאתה תתמקד במשימתה האחרונה לחלל, לחקר החלל ולחיים בסביבות קיצוניות וכן בעבודות נאס"א הקשורות לשינויי אקלים.

 

את הפאנל ינהל פרופ' מארק שטייף, רקטור האוניברסיטה, וינחה אותו פרופ' קולין פרייס, ראש החוג ללימודי סביבה בבית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ על שם פורטר.

 

ד"ר ג'סיקה מאיר, אסטרונאוטית וחוקרת

 

תארי כבוד

תואר דוקטור של כבוד יוענק לסופר חיים באר, לעו"ד חנינה ברנדס (שותפה ומייסדת, נשיץ ברנדס אמיר), לפרופ' שפרירה (שאפי) גולדווסר, מהפקולטה להנדסת חשמל ולמדעי המחשב באוניברסיטת MIT, ומביה"ס למתמטיקה במכון ויצמן למדע, וגב' חנה זוהר, מייסדת 'קו לעובד'. מלגות כבוד יוענקו לאיש העסקים והפינלטרופ יוסף בר נתן, ולתיאטרון גשר.

 

הטקס ישודר בשידור חי בדף הפייסבוק Global TAU ב-17 באוקטובר בשעה 20:00. הציבור מוזמן להשתתף באופן וירטואלי.

 

 

האישה הראשונה בראש חבר הנאמנים

לאחר שכיהנה במשך שלוש שנים כיו"ר משותף של TAU Global Campaign, תחליף דפנה מיתר-נחמד, בוגרת שלושה תארים באוניברסיטת תל אביב, את פרופ' יעקב א' פרנקל, שיסיים שתי קדנציות של ארבע שנים כיו"ר חבר הנאמנים. היא תהיה האישה הראשונה שתמלא תפקיד זה.

 

"כאישה, משקיעה חברתית ובוגרת האוניברסיטה, יהיה לי כבוד ולזכות גדולה לעמוד בראש חבר הנאמנים שלה", הודתה מיתר-נחמד לוועדה שהמליצה על מינויה. "בעשור האחרון חלה התפתחות משמעותית באוניברסיטת תל אביב בתחומי המחקר, החינוך והתרומה לקהילה, ואני בטוחה שביחד נוכל להמשיך את העשייה, להרחיב את מקורות המימון ולפתוח את שעריה של האוניברסיטה לאוכלוסיות מטרה חדשות מהארץ ומחוצה לה".

 

דפנה מיתר-נחמד, יו"ר חבר הנאמנים הנכנסת (צילום: משה בדרשי)

 

פרס משפחת קדר

פרס משפחת קדר למחקר מצטיין באוניברסיטת תל אביב חוגג את רמות המצוינות הגבוהות ביותר במחקר ובהוראה, שאליהן הגיעו מדעניות, מדענים וחוקרים פורצי דרך. 

 

בשש השנים האחרונות הוענק הפרס מדי שנה לארבעה חוקרים מכל הפקולטות ותחומי המחקר בקמפוס. השנה יקבלו את הפרס פרופ' אמיליה פרידמן מבית הספר להנדסת חשמל בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן, פרופ' דלית רום-שילוני מהחוג ללימודי מקרא ופרופ' דומניקו אגוסטיני מהחוג להיסטוריה כללית בפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין, ופרופ' יוסי יובל מבית הספר לזואולוגיה בפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס' וייז.

 

השקה מחודשת לפרס דן דוד

בתקופה שבה עובדות מתועדות ומסקנות מבוססות ראיות הופכות לשנויות במחלוקת, הבנת ההיסטוריה שלנו חשובה מתמיד. לכן, לציון 20 שנה לפרס דן דוד, עוצב הפרס מחדש כדי לחגוג את עבודת החוקרים והמתרגלים, שמאירה את העבר האנושי ומציגה דרך עדשה היסטורית את הוויכוחים וחילוקי הדעות העדכניים ואת החשיבה שלנו על העתיד. 

 

בהשקה המחודשת של הפרס ירצה פרופ' דוד נירנברג מאוניברסיטת שיקגו בנושא "כיצד ההיסטוריה הארוכה של הגזע והדת עוזרת לנו לחשוב על ההווה והעתיד".

 

פרס דן דוד - מבט לאחור, מבט קדימה

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>