מענק חדש של 16 מיליון דולר לאוניברסיטת תל אביב באדיבות קרן משפחת בלווטניק

במהלך השנים האחרונות תרמה הקרן למעלה מ-40 מיליון דולר לאוניברסיטה במסגרת יוזמת בלווטניק לקידום מחקר מדעי ותגליות - מהתרומות הגדולות ביותר שקיבלה האוניברסיטה

21 מאי 2018
מרכז בלווטניק לפיתוח תרופות

קרן משפחת בלווטניק הודיעה היום כי תעניק לאוניברסיטת תל אביב 16 מיליון דולר לטובת 'יוזמת בלווטניק', תכנית רב שנתית שנועדה לקדם מחקר מדעי בין-תחומי, תגליות ופיתוח. במסגרת היוזמה, שהושקה לראשונה בשנת 2014, הוקמו חמישה מרכזים וקרנות חדשים אשר פועלים בתחומי מחקר מדעיים, בהפקת סרטים בישראל ובגיוס חוקרים לאוניברסיטה.

 

המענק הנוכחי, אשר מתווסף למענקים קודמים שיחד מסתכמים בלמעלה מ-40 מיליון דולר, יסייע לקידום ולפיתוח המרכזים והקרנות, ביניהם המרכז הרב-תחומי לחקר הסייבר ומרכז בלווטניק לפיתוח תרופות.

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, ציין כי תרומתו הנדיבה של לן בלווטניק מסייעת משמעותית לפיתוחה ולמעמדה הבינלאומי של אוניברסיטת תל אביב: "לן בלווטניק הוא שותף מרכזי של האוניברסיטה במשך שנים, והוא מפגין מחויבות עמוקה לקידום מצוינות בחינוך הגבוה והמחקר במדינת ישראל".

 

לן בלווטניק, מייסד ויו"ר Access Industries וראש קרן משפחת בלווטניק, מסר: "פריצות הדרך של ישראל במדע ובטכנולוגיה ב-70 השנים האחרונות הפכו אותה למעצמה בינלאומית. התמיכה שלנו באוניברסיטת תל אביב נועדה לסייע לקידום התגליות הבאות ולתמוך בדור העתיד של המדענים והחוקרים הישראלים".

 

היוזמה של קרן משפחת בלווטניק עודדה מענקים מתורמים נוספים, אשר מסייעים בקידום מרכזי המחקר והקרנות. המרכזים והקרנות אשר יהנו מהתמיכה המתמשכת של קרן משפחת בלווטניק הם:

 

מרכז בלווטניק לפיתוח תרופות

המרכז לפיתוח תרופות, אשר נחנך במאי 2016, משלב מחקר ביולוגי, כימי וחישובי לפיתוח תרופות חדשות שיקלו על סבל החולים ויצילו חיים. שנתיים לאחר תחילת פעולתו, המרכז תומך כבר בעשרות פרויקטים בקמפוס של אוניברסיטת תל אביב ואף משרת את התעשייה הישראלית בפרויקטים אשר מתבצעים במרכז בתיאום של חברת "רמות". המרכז הוביל לכניסה של חוקרים רבים לאוניברסיטה ולבתי החולים המסונפים לה למעגל העוסקים בפיתוח תרופות. המרכז עוסק אף בתכניות חינוכיות והוא מהווה מוקד מרכזי לביקור משלחות ואורחים באוניברסיטה, אשר יכולים לחזות באופן מוחשי בעבודה החלוצית של המרכז.

 

המרכז הרב-תחומי לחקר הסייבר ע"ש בלווטניק

המרכז למחקר סייבר בינתחומי ע"ש בלוונטיק באוניברסיטת תל אביב, שהוקם בשיתוף עם מערך הסייבר הלאומי, שם לו למטרה לקדם את המודעות ואת העיסוק בנושא הסייבר והאתגרים שהוא מציב בפני מדינות. המרכז שואף להיות גוף בינלאומי מוביל בתחום, ולהגביר את המאמץ האקדמי והמודעות בתחום אבטחת הסייבר. נושאי המחקר כוללים סוגיות כגון: אבטחת תוכנה, התקפות על חומרה ותוכנה, הצפנה, פרוטוקולי רשת, היבטים פוליטיים וצבאיים של אבטחת סייבר, לוחמה קיברנטית, היבטים חברתיים של אבטחה מקוונת, אכיפת חוק במרחב הקיברנטי ועוד.

 

קרן בלווטניק למחקר בבית ספר למדעי המחשב ע"ש בלווטניק 

קרן בלווטניק למחקר במדעי המחשב, הפועלת כבר כארבע שנים במסגרת ביה"ס למדעי המחשב ע"ש בלווטניק, תומכת במחקרים מתקדמים בתחום מדעי המחשב, בייחוד בתחומים בעלי השפעה התורמים לשגשוג הכלכלה הישראלית. מחקרים רבים שנתמכו כבר על ידי הקרן זכו להוקרה ולפרסים בינלאומיים. הקרן תומכת גם בתלמידי מחקר מצטיינים לתארים מתקדמים אשר צפויים להשתלב באקדמיה ובתעשייה בעתיד.

 

קרן להפקת סרטי סטודנטים ע"ש בלווטניק

הקרן להפקת סרטי סטודנטים ע"ש בלווטניק תעניק תמיכה כספית חיונית לצעירים ישראלים מתחום הקולנוע לשם הפקת סרטים באיכות גבוהה והפקות מעוררות מחשבה. סטודנטים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים יקבלו מענקים בסכומים שינועו בין 2000$ ל-5000$ לסרט, אשר יאפשרו להם להעביר את הרעיונות שלהם משולחן הכתיבה לעבודה קולנועית. המימון יסייע לחזק את מעמדה של ישראל בקהילת הסרטים העולמית.

 

קרן הנשיא לגיוס חברי סגל ע"ש בלווטניק

קרן הנשיא מתרומתו של לן בלווטניק, המנוהלת על ידי נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, מיועדת לגיוס מדענים ישראלים מצטיינים מהדור הצעיר ולקידום פיתוח אקדמי באוניברסיטת תל אביב. הקרן מממנת את קליטתם של חוקרים חדשים באמצעות סיוע בהקמת מעבדות חדשות וברכישת ציוד. גישתה הממוקדת של הקרן נועדה להתמודד עם התחרות הגוברת על אנשי סגל איכותיים בזירת האקדמיה הגלובלית, ולהשביח את איכות המחקר באוניברסיטת תל אביב. האוניברסיטה מקדמת גם את המחקר הבינתחומי וגם מתמקדת בתחומים של ננו מדע, מדעי המוח, סייבר לימודי הסביבה, בלשנות חישובית, הנדסת רקמות, דימות ועוד. 

 

על אודות קרן משפחת בלווטניק:

קרן משפחת בלווטניק תומכת באופן פעיל במוסדות מובילים בתחומי החינוך, המדע, התרבות והצדקה בארה"ב ובעולם כולו, ובכלל זה בבריטניה ובישראל. בראש הקרן עומד התעשיין והפילנטרופ האמריקאי לן בלווטניק.

 

בשנת 2007 ייסדה הקרן את "פרסי בלווטניק למדענים צעירים" למדענים עד גיל 42 בארה"ב - לציון הישגים יוצאי דופן וחדשנות בשלושה תחומים: מדעי החיים, מדעי הפיזיקה וההנדסה, וכימיה. בשנת 2017 הורחבו פרסי בלווטניק למדענים צעירים גם לישראל, בשיתוף עם האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. הטקס החגיגי להענקת הפרסים לשלושת הזוכים הצעירים נערך במוזיאון ישראל בפברואר 2018, בהמשך לקבלת פנים במעמד נשיא המדינה. במקביל להשקת הפרסים בישראל, הושקו הפרסים גם בבריטניה.

 

מר בלווטניק הוא המייסד והיו"ר של Access Industries, קבוצה תעשייתית אמריקאית בבעלות פרטית המנהלת השקעות גלובליות במגוון ענפים: משאבי טבע וכימיקלים, מדיה ותקשורת, הון סיכון ונדל"ן. בישראל מחזיקה הקבוצה, בין היתר, בקבוצת כלל תעשיות, אשר הוקמה בשנת 1956 ופועלת בתחומי התעשייה, ההייטק, הביוטק, הקמעונאות והאנרגיה באמצעות בעלותה בחברות כמו יצרנית המלט נשר, קבוצת גולף, כלל ביוטכנולוגיה, כללטק ועוד.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>