עולם של אינסוף נתונים: מרכז מחקר בתחום "מדעי המידע" הוקם בקמפוס

בין מטרות המרכז החדש למקם את אוניברסיטת תל-אביב כמוסד מוביל בקידום הטכניקות והטכנולוגיות של חקר מאגרי מידע עצומים

01 ינואר 2015

בחודש שעבר החל בקמפוס מהלך להקמת מרכז בתחום מדעי המידע (Data Science Center). לדברי פרופ' ירון עוז, דקאן הפקולטה למדעים מדויקים העומד בראש המהלך, הכוונה להשיג שלוש מטרות עיקריות: ראשית, להוות מרכז מחקר בינתחומי, שישלב את מדעי הטבע עם מדעי החברה והרוח; שנית, לקדם וליצור תכניות לימודים בתחום; ושלישית, לשתף פעולה עם התעשייה שמסביב, בתחומים כמו היי-טק, פיננסים, רפואה, ביו-מד ועוד.

 

שני אירועי ההשקה שהתקיימו לרגל פתיחת המרכז הפגישו חוקרים רבים מרחבי הקמפוס שעוסקים בהיבטים שונים של מדעי המידע. פרופ' עוז אומר כי הוקמה ועדה אקדמית, שתפקידה לתכנן את פעילות המחקר, וכי בקרוב יוקמו צוותי עבודה בתחומים שונים. לדבריו, כ-10% מהחוקרים באוניברסיטה עוסקים במחקר הקשור ל"ביג דאטה" - מאגרי מידע גדולים ומגוונים.

 

מדעי המידע (data science) הוא תחום העוסק במחקר של עקרונות, מתודות ומערכות מחשוב, שנועד למצות מידע מכמות אדירה של נתונים, ולמצוא בתוכם דפוסים משמעותיים בדרך יעילה. בימינו, מאגרי נתונים גדולים נוצרים כמעט בכל פעילות מדעית, חברתית או מסחרית, והדרך לתגליות מדעיות משמעותיות אינה מוגבלת עוד על-ידי איסוף הנתונים עצמו אלא על-ידי הניהול, הניתוח וההבנה של המידע הרב שנאסף.

 

מטרת המרכז החדש למקם את אוניברסיטת תל-אביב כמוסד מוביל, הן בקידום הטכניקות והטכנולוגיות של חקר מאגרי מידע עצומים, והן בהפיכת הטכניקות והטכנולוגיות האלה לנגישות עבור חוקרים במגוון רחב של תחומים. המחקר המשולב והמתקדם שיתקיים במרכז עתיד להוביל לפריצות דרך מחקריות ולפתוח את הדלת לעולם חדש של תגליות טכנולוגיות.

 

"אנו שואפים לכך שבתוך שנים אחדות נעצים משמעותית את הפעילות המחקרית הבינתחומית, הן בתוך הקמפוס והן בשילוב עם התעשייה שבחוץ, ולעבוד עם תוניות לימודים מובנות לכל התארים בתחום הזה", מסכם פרופ' עוז.

 

לאתר המרכז > 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>