100 סטודנטים מרחבי העולם לוקחים חלק בחפירות הארכיאולוגיות בתל עזקה

הפרויקט, פרי שיתוף פעולה של המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטת תל-אביב והפקולטה לתיאולוגיה באוניברסיטת היידלברג שבגרמניה, משלב גם תכנית אקדמית עשירה

21 יולי 2014
100 סטודנטים מרחבי העולם לוקחים חלק בחפירות הארכיאולוגיות בתל עזקה

תחת שרביטו של פרופ' עודד ליפשיץ מהמכון לארכיאולוגיה באוניברסיטת תל-אביב ע"ש סוניה ומרקו נדלר, עובדים כבר שבוע סטודנטים מכל העולם, מחמש בבוקר ועד שעות הצהריים, באתר תל עזקה. הם מבצעים חפירות ארכיאולוגיות שמגלות עוד ועוד ממצאים על אחד האתרים החשובים בהיסטוריה של הארץ. בתום החפירות, לאחר מנוחה קלה, עוברים לתכנית אקדמית צפופה עד שעות הערב המאוחרות ולאחר מכן יושבים יחד ומדברים עד שהולכים לישון.

 

החפירות בתל עזקה, בראשות פרופ' ליפשיץ, הן פרויקט משותף של המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטת תל-אביב והפקולטה לתיאולוגיה באוניברסיטת היידלברג שבגרמניה (Heidelberg Universität).

 

כאן נלחמו דוד וגוליית

על פי המתואר בתנ"ך היתה עזקה עיר בשפלת יהודה. המקום הקרוי כיום תל עזקה הוא תל המצוי על אם הדרך המובילה מעמק האלה לכיוון דרום, בחלקו הצפוני של פארק בריטניה, דרומית למושב זכריה. במשך שנים רבות נחשב אזור עזקה למרכזי ופורה בזכות המיקום האסטרטגי שלו, על אחד מהנתיבים המרכזיים בדרך לירושלים ולדרום הארץ. כמו כן, בהקשר התנ"כי נערך באזור עזקה הקרב בין דוד לגוליית.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>