תוך שעתיים וחצי - קורס ללימוד ערבית הפך לפופולארי ביותר

מאות סטודנטיות וסטודנטים מכל תחומי הלימוד נרשמו מיד, ומאות נוספים ביקשו לכלול את שמם ברשימות המתנה

14 מרץ 2021

במשך שנים רבות הקורס "יסודות השפה הערבית" של החוג ללימודי הערבית והאסלאם נלמד באוניברסיטת תל אביב, והוא כלל מדי שנה כמה עשרות סטודנטים שהתעניינו בשפה הערבית ובתרבות האסלאם. במהלך השנה האחרונה פותחה הגרסה המקוונת של הקורס, ונשיא אוניברסיטת ת"א, פרופ' אריאל פורת החליט לפתוח את הקורס חינם לכל עובד ולכל סטודנט באוניברסיטה. ההחלטה משקפת תפיסה ערכית, ולפיה ראוי שלכל אזרח בישראל תהיה שליטה בסיסית בשפה הערבית והכרה במעמדה המיוחד של שפה זו בקמפוס.

 

לדברי פרופ' אוריה שביט, ראש החוג ללימודי הערבית והאסלאם ויוזם הקורס, מרגע פתיחת ההרשמה, ולתדהמת כולם, תוך שעתיים וחצי נרשמו 907 איש, ומאות נוספים ביקשו לכלול את שמם ברשימות המתנה. 20% מהנרשמים הם חברי סגל מנהלי, 20% חברי סגל אקדמי ו-60% סטודנטים. פילוח הנרשמים מראה שהם שייכים לכל הדיסציפלינות בקמפוס, בהם סטודנטים לכימיה, רפואה, תיאטרון, מדעי המחשב, ספרות, ביולוגיה ועוד. בעקבות הביקוש העצום, החליטו הנהלת האוניברסיטה והנהלת הפקולטה למדעי הרוח להרחיב את הפרויקט ולפתוח קבוצות נוספות.

 

לצד לימוד הא"ב הערבי, אוצר של כ-200 מילים, הבניינים, הזמנים וביטויים ב"ערבית מדוברת", הקורס יכלול גם הרצאת מבוא על יסודות האמונה האסלאמית והחגים באסלאם. "יש הסכמה מקיר לקיר בחברה הישראלית שצריך לקדם את לימודי הערבית. הביקוש העצום הוא הפתעה משמחת, ומלמד על שינוי עומק מבורך ביחס לשפה," מסכם פרופ' שביט. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>