תלמידות ותלמידי תיכון מכל הארץ קיבלו תעודות במסגרת מיזם "עיר אקדמית"

התוכנית החברתית של הדקאנט לחדשנות בהוראה ובלמידה באוניברסיטת תל אביב מקדמת מסוגלות אקדמית בקרב תלמידי תיכון בפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל

23 ינואר 2022
צילום: חן גלילי
צילום: חן גלילי

תוכנית "עיר אקדמית" היא מיזם אקדמי חברתי ראשון מסוגו, שנוצר ומופעל על ידי יחידת TAU OUT בדקאנט לחדשנות בהוראה ובלמידה, בשיתוף פעולה עם מספר עיריות בישראל, ומטרתה פיתוח מסוגלות אקדמית בקרב תלמידי תיכון בפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל וגישור על הפער הפדגוגי בין התיכון לאוניברסיטה. התוכנית, שהושקה בשנת 2018 , מאפשרת לעשרות תלמידים ללמוד ולעבור בהצלחה בחינות בקורסים אקדמיים מקוונים וזאת בעזרת תיווך הקורסים למורים על ידי צוות "עיר אקדמית". ההצלחה בבחינות מאפשרת צבירת נקודות זכות אקדמיות עוד לפני בחינות הבגרות.

 

למעלה ממאה בוגרות ובוגרים בשנת תשפ"א

בשנת הלימודים תשפ"א  סיימו 107 תלמידי תיכון בהצלחה את הבחינות האקדמיות שנערכו באוניברסיטת תל אביב: 87 תלמידים מדימונה ו-20 תלמידים מבת ים. תלמידי התיכונים "דרכא זינמן" ו"דרכא ליהמן" מדימונה חגגו את קבלת התעודות בתחילת נובמבר 2021 בטקס וירטואלי, ביחד עם ראש העיר מר בני ביטון. כחודש לאחר מכן הגיעו לאוניברסיטה 20 תלמידי התיכונים "שז"ר" ו"חשמונאים" מבת ים (שזוהי שנתה הראשונה בתכנית), בליווי הוריהם, לטקס בהשתתפות ראש העיר מר צביקה ברוט, מנהלים בכירים בעירייה וכן צוותי בתי הספר, זאת על מנת להכיר בהישגיהם ולהוקירם.

 

התלמידים למדו קורס אחד או יותר מבין הקורסים המקוונים הבאים:

  • "וירוסים, איך מנצחים אותם?" של פרופ' ג'וני גרשוני מביה"ס שמוניס למחקר ביו רפואי וחקר הסרטן
  • "רעיונות מרכזיים בפיזיקה" של פרופ' רון ליפשיץ מביה"ס לפיזיקה ואסטרונומיה
  • "ממה מורכב העולם – מבוא לכימיה כללית" של ד"ר יוסי צפדיה והגב' נטלי קוצ'רנקו מביה"ס לנוירוביולוגיה, ביוכימיה וביופיזיקה
  • "צעדים ראשונים במדעי המחשב ותכנות בפייתון" של פרופ' בני שור ז"ל וד"ר אמיר רובינשטיין מביה"ס למדעי המחשב ע"ש בלווטניק
  • "מבוא למדעי הפסיכולוגיה" של פרופ' גלית יובל מביה"ס למדעי הפסיכולוגיה

 

"אוניברסיטת תל אביב מהווה את חוד החנית של העשייה האקדמית-חברתית בישראל. אנו מאמינים כי אחד האפיקים המשמעותיים לקירוב הפריפריה למרכז עובר באקדמיה, כך שתקוותנו היא להרחיב את התכנית בשנים הבאות ולפעול להצטרפות של ערים נוספות למעגל המצוינות. התוכנית ייחודית בכך שהיא נלמדת במסגרת בית הספר, פתוחה לכל הילדים מכיתה ט', ונותנת תחושה של מסוגלות וטעימה של הצלחה אקדמית לילדים שהם דור ראשון להשכלה גבוהה. התוכנית מעודדת למידה עצמית ועצמאית, עם תמיכה מובנית, ובכך מכינה את הנוער טוב יותר לדרישות של ההשכלה הגבוהה והתעסוקה בעידן של המהפכה הדיגיטלית", אומרת פרופ' ליאת קישון-רבין, דקאנית החדשנות בהוראה ובלמידה.

 

ליאת צבי, מנהלת שותפויות בדקאנט לחדשנות בהוראה ולמידה, והאחראית על תוכנית "עיר אקדמית", מסכמת: "התוכנית שלנו היא דוגמה לשיתוף פעולה מוצלח בין ראשי ערים עם חשיבה חדשנית לבין אוניברסיטה שלה משימה לאומית של בניית הגשר בין התיכון לאקדמיה לכל ילד וילדה באשר הם".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>