דיסאינפורמציה בעניין תמיכה בטרור

מכתב הרקטור, פרופ' מרק שטייף

22 אוקטובר 2023

לסגל האוניברסיטה תלמידיה ותלמידותיה,

 

בעודנו סופרים את מתינו ומתאמצים לעכל את מאורעות השבעה באוקטובר ומשמעויותיהם על חיינו בקמפוס ומחוצה לו, זרם עצמתי של דיסאינפורמציה ולעיתים אף של הסתה ממש שוטף את הרשתות החברתיות שחברינו נחשפים אליהן. משום כך ברצוני להבהיר כאן מספר נקודות חשובות.

  1. בניגוד לאמור ברשתות החברתיות, מספר המקרים שבהם חברי קהילת הקמפוס ביטאו תמיכה בפעולות החמס הוא זעום ביותר. רובן המוחלט של התלונות הרבות שקיבלנו מתייחס לאותו מספר של אירועים בודדים.
  2. רוב המקרים אשר הובאו לידיעתנו כבר נבדקו עובדתית והועברו להכרעתו של בית הדין האוניברסיטאי, שהוא היחיד שמוסמך להכריע בענייני ענישה. אני מזכיר שכמוסד שמכבד את החוק עלינו לדבוק בו גם בתקופות קשות. באחד המקרים בית הדין כבר קבע השהיה מן הלימודים כסעד ביניים והכרעות לגבי סעדי ביניים ביתר המקרים צפויות להתקבל בתחילת השבוע הקרוב.
  3. ברשויות האוניברסיטה נתקבלו גם דיווחים על ביטויי תמיכה בטרור אשר התבססו על חומרים שהתגלו כשקריים או ככאלו שהוצאו מהקשרם.

 

לצערי רבים מן החומרים הללו מופצים ברשתות החברתיות ומשמשים להסתה כנגד סטודנטים ערבים.

 

חשוב להדגיש פעם נוספת שמדיניות האוניברסיטה שוללת באופן ברור וחד משמעי גילויי תמיכה בפעולות הטרור באופן כללי, ובפרט בימים קשים אלו, ומטפלת בהן במלוא החומרה האפשרית על פי החוק ועל פי תקנון האוניברסיטה.

 

רובה המוחלט של קהילת הקמפוס, יהודים וערבים, מוקיעים את פעולות הטרור הללו וכואבים בעטיין.

 

הבה נעשה כמיטב יכולתנו לשמור על אחדותנו ולכבד את זכר הנופלים והנרצחים.

 

אני מבקש להשתתף בצערם של חברינו שקרוביהם נרצחו, ולאחל לפצועים החלמה מהירה ושלמה. אני מקווה גם שחטופינו יחזרו במהרה לביתם.

 

שלכם,

פרופ' מרק שטייף

רקטור

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>