הישג כפול לפרופ' יצחק ויץ: פרס מפעל חיים מהארגון הישראלי לחקר הסרטן ומינוי לאקדמיה האירופית לאימונולוגיה של סרטן

"אני שמח לראות כי הדורות הצעירים ממשיכים להגיע לשורות האקדמיה ולצד זאת מכירים ומשתמשים בידע והניסיון של הדור שלי"

19 יוני 2022

כבוד גדול והישג כפול לפרופ' יצחק ויץ מבית הספר שמוניס באוניברסיטת תל אביב: הארגון הישראלי לחקר הסרטן הודיע באחרונה על זכייתו של פרופ' ויץ בפרס מפעל חיים. בסמוך לכך, האקדמיה האירופית לאימונולוגיה של סרטן, ה- EATI, European Academy of Tumor Immunology)) הודיעה לאחרונה על מינוי של פרופ' ויץ כחבר כבוד באקדמיה.

 

פרופ' יצחק ויץ התייחס לשני ההישגים ואמר: "אני מתרגש מאוד, זה כבוד גדול עבורי לקבל פרס מפעל חיים מארגון חשוב ובמקביל לקבל מינוי כחבר בקהילה האקדמית האירופאית לאימונולוגיה של הסרטן. מחלת הסרטן הינה מורכבת ביותר. צורותיה הרבות מציבות בפנינו, המדענים, אתגר לא פשוט כלל. אני שמח לראות כי הדורות הצעירים ממשיכים להגיע לשורות האקדמיה ולצד זאת מכירים ומשתמשים בידע והניסיון של הדור שלי, ומינוי זה הוא התעודה לכך".

 

הארגון הישראלי לחקר הסרטן מאגד את כלל חוקרי הסרטן בישראל במוסדות האקדמיים, בבתי החולים, במכונים ממשלתיים ובסקטור הפרטי. המטרה העיקרית של הארגון היא קידום שיתופי פעולה בין חוקרי הסרטן ועמיתיהם הקליניים בישראל ובעולם. פרופ' ויץ היה ממייסדי הארגון ונשיאו הראשון.

 

ה- EATI נוסד ב2011 במטרה להקים ארגון שיקדם את הצורך בבניית מרחב מחקר אירופאי בנושא אימונו-סרטני קליני ומחקרי בשילוב עם יישום פרקטי של אבחון וריפוי בתהליכי שגרה בעולם הקליני.

 

פרופ' ויץ נחשב לאחד מאבות חקר המיקרו-סביבה הסרטנית (Microenvironment) ותרם תרומה משמעותית לפיתוח תחום זה. פרופ' ויץ היה החוקר הראשון שזיהה כי המיקרו-סביבה התאית והמולקולרית מהווה נקודת מפתח ביצירתם של גידולים סרטניים וגרורות. בשל הישגים אלה הוא נבחר לקבל את ההוקרה ומונה לחבר של כבוד ב-EATI.

 

פרופ' ויץ נולד בוינה שבאוסטריה בשנת 1934. הוא הצטרף לאוניברסיטה כמרצה בשנת 1968 , הועלה לדרגת פרופסור מן המנין ב1975 ושנת1979  נבחר לדקאן הפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס' וייז וכן ייסד את המרכז לחקר הביולוגיה של הסרטן ועמד בראשו. לאחר מכן מונה לסגן נשיא אוניברסיטת תל אביב למחקר ופיתוח וליושב ראש "רמות", חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה. בתפקידים אלה כיהן כשלוש שנים. בשנת2003  יצא ויץ לגמלאות, מאז ועד היום (2022) הוא עומד בראש קבוצת  מחקר פעילה העוסקת ביחסי הגומלין ביו תאי סרטן גרורתיים לבין האיבר שבו הם שוכנים. 

 

פרופ' ויץ מלא תפקידים שונים הן בישראל והן בפורומים בינלאומיים. בישראל כיהן כנשיא האגודה  לאימונולוגיה (1986-1989), וכנשיא מייסד של האגודה הישראלית לחקר הסרטן (2008-2011) וכן כיהן בוועדות לאומיות לשיתוף פעולה מדעי בין ישראל לגרמניה ובין ישראל לצרפת. בשנת 2003 ייסד ויץ את הארגון הבינלאומי לחקר המיקרו-סביבה של הסרטן International Cancer Microenvironment Society וכהן כנשיא ארגון זה עד לשנת 2015.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>