איזה סרט!

יום הקולנוע הבינלאומי הוא הזדמנות מצוינת להכיר לכם את הסרטים החדשים של יוצרי הקולנוע מאוניברסיטת תל אביב

יום הקולנוע הבינלאומי החל השבוע הוא חגיגה לחובבי הבילוי באולמות החשוכים וניחוח הפופקורן. אין כמו סרט טוב שישכיח מאתנו את טרדות היומיום, הלימודים, העבודה והמטלות שממתינות לנו שם בחוץ. הסטודנטים של בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש יוצרים, מביימים ומפיקים סרטים הזוכים בפרסים ובתחרויות בינלאומיות, לעתים עוד לפני שסיימו את לימודיהם. הנה חמישה סרטים מבית היוצר של דור העתיד של נשות ואנשי הקולנוע. בקרוב, על המסך הגדול הקרוב לביתכם.

 

'טהורה לעד' - מאיה זינשטיין

מה שהתחיל כהפקה עבור yes דוקו, של תיעוד התנהלות מועדון האוהדים של בית"ר ירושלים "לה פמיליה", הוביל את הבמאית מאיה זינשטיין, בוגרת בית הספר, לזכייה בפרס האמי הדוקומנטרי.

 

'טהורה לעד' היכה גלים עם עלייתו לאוויר לפני כשנתיים בארץ ומחוצה לה. הוא היה פרויקט המשך לכתבה שהכינה זינשטיין עבור התכנית 'עובדה', על הגעת הכדורגלנים הצ'צ'נים לקבוצת בית"ר ירושלים. הסרט הוקרן בהקרנת בכורה בפסטיבל ירושלים לפני שנתיים, שם זכה בשלושה פרסים, בהם פרסי הבימוי והעריכה, וזכה לאהדת הקהל כשהוקרן בהקרנת בכורה בפסטיבל טורונטו. מספר רשתות רכשו את הזכויות לשידורו, בהן נטפליקס, BBC וערוצים נוספים.

 

עם פרסומו של הסרט החלה זינשטיין לקבל איומים על חייה וסבלה מהטרדות, מה שהוביל למעצרים ולהטלת עבודות שירות על חבר בארגון "לה פמיליה" שנמצא אשם במעשים.

 

על הזכייה בפרס האמריקני שמעה זינשטיין בזמן ששהתה בשוויץ, ושימשה כשופטת בפסטיבל סרטים בינלאומי בציריך. ההכרה בתיעוד האמיץ דירבן אותה להמשיך ולעבוד על פרוייקטים תיעודיים נוספים.

 

מאיה זינשטיין על סצנה מתוך "טהורה לעד" >

 

מתוך הסרט 'טהורה לעד'

 

'הצלילה' - יונה רוזנקיאר

סרט הביכורים של יונה רוזנקיאר, בוגר בית הספר, שכתב, ביים ואף מככב בסרט לצד שני אחיו במציאות, הוא בין הסרטים המדוברים בתעשייה השנה. 'הצלילה', שהוא למעשה פרודיה על החיים בצל הצבא, מספר על שלושה אחים שמתאחדים בקיבוצם בצפון כדי לקבור את אביהם, והצעיר שביניהם מראה סימני חרדה לקראת עלייתו לחזית במלחמת לבנון.

 

הסרט הוקרן בפסטיבל הסרטים היוקרתי לוקרנו שבשוויץ, בו זכה בשני פרסים, לקח חלק בפסטיבל סיאטל ובפסטיבל טורונטו, הוקרן בפסטיבל הקולנוע הישראלי בלוס אנג'לס וגרף ארבעה פרסים בפסטיבל ירושלים.

 

לקדימון הסרט 'הצלילה' >

 

כרזת הסרט 'הצלילה'

 

'כל הכבוד' - עומר בן סימון ואריה הספרי

לחובבי הקומדיה מומלץ לצפות בסרטם של עומר בן סימון ואריה הספרי 'כל הכבוד', שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים.

 

מדובר בקומדיה שבמרכזה משפחה ישראלית, אשר אחד מבניה הצעירים, עומר (אותו משחק בן סימון), מרגיש 'שקוף' בהתכנסויות משפחתיות מורחבות, ומסרב לעודד את בת דודתו, כוכבת ילדים מוכרת, כשהיא זוכה לביקורת רעה. המסר האמיתי של הסרט הוא ביקורת על תרבות הריאליטי הקיימת היום, ועל סולם הערכים החדש שמתהווה בעשור האחרון.

 

דרכיהם של הספרי ובן סימון הצטלבו לראשונה עוד בשירותם הצבאי, אך הידידות פרחה רק כשנפגשו שוב כסטודנטים באוניברסיטה. השניים חברו יחד ליצירת סרט הגמר שלהם, אותו כתבו כבר במהלך השנה השנייה לתואר. בסרט משחקת אימו של אריה, חנה אזולאי-הספרי, את אמה של אחת הדמויות הראשיות, ואין ספק שלפחות בתהליך הליהוק ירד מהשניים מעט לחץ.

 

לקדימון הסרט 'כל הכבוד'

 

מתוך הסרט 'כל הכבוד'

 

מכתב אהבה למ"מ שלי - עטרה פריש

הסרט הישראלי היחיד שהתקבל השנה לתחרות הסרטים הקצרים בפסטיבל טרייבקה, שנחשב לאחד הפסטיבלים היוקרתיים והחשובים בעולם, הוא 'מכתב אהבה למ"מ שלי', של הסטודנטית עטרה פריש.

 

הסרט מספר את סיפורה של נועה, מפקדת טירונים מסורה בצה״ל, אשר מקבלת מאחת החיילות שלה מכתב אהבה מסתורי. החשד שהמכתב אינו אותנטי, יאלץ אותה להתמודד עם הדילמה שבין דבקות בכללי המשמעת הצבאיים, לבין הכמיהה שלה להרגיש, ולו לרגע אחד - נאהבת. הוא הופק במסגרת פרויקט "גיבורה", שהינו סרט באורך מלא המאגד יחד חמישה סרטים קצרים שיצרו חמש במאיות, והופק בבית הספר לקולנוע על שם סטיב טיש.

 

זהו סרטה הקצר השני של עטרה פריש, ובימים אלו הוא מעובד לסדרת טלוויזיה.

 

לקדימון הסרט 'מכתב אהבה למ"מ שלי' >

 

מתוך 'מכתב אהבה למ"מ שלי'

 

'דולפין מגומי' - אורי אהרון

סרט הגמר של אורי אהרון, שמספר על לילה אינטימי בדירה תל אביבית בין שני גברים שהכירו זה עתה, הוא הסרט הישראלי היחיד שהתקבל לתחרות הסינפונדסיון, המתקיימת במסגרת פסטיבל קאן. לצד 16 סרטים ממדינות שונות, שנבחרו בקפידה מתוך 2,426 סרטים שהוגשו לתחרות, הוקרן בהקרנת בכורה 'דולפין מגומי'.

 

הסרט החושפני דרש עבודה רבה עם השחקנים לצד הרבה שיחות ודיונים בתסריט, שהביאו לנוכחות כנה ואינטימית על סט הצילומים, ואת אהרון לשטיח האדום בריביירה הצרפתית.

 

לצד יצירתו הקולנועית, אהרון, שהפיק וגם ערך את הסרט, מנהל ומפיק פרויקטים רבים בתחום הקולנוע. בעבר ניהל פרויקט ייחודי במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים (2017), וכן הפיק והיה שותף לניהול האמנותי של הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה בתל אביב (2016). אהרון מפתח תסריט לסרט עלילתי באורך מלא, אשר מבוסס על דמותו של גיבור סרטו הקצר, במרכזו סיפור מסע רצוף אכזבות בחיפושו אחר "הניצוץ" בחייו.

 

מתוך הסרט 'דולפין מגומי'

 

ובתחום ההפקה...

מי שהשתתפה בהפקת הסרט עטור הפרסים 'פיגומים' וסרטים נוספים היא מאיה פישר, בוגרת בית הספר לקולנוע וטלוויזיה, אשר בעבודה קשה הצליחה להגיע לרשימת 20 המפיקים הצעירים הבולטים של מגזין Screen International. הרשימה פורסמה בכתבת הגיליון שייצא לכבוד פסטיבל קאן 2018, ופישר מתוארת שם כהבטחה בתחום.

 

מאיה פישר, כוכב עולה בשמי ההפקה הבינלאומית

 

 

כל מה שמעניין - ישר למייל

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>