פרופ' עדי שטרן

"אני מקווה כי הבנה מעמיקה של האבולוציה של הפתוגנים תאפשר לנו בעתיד לחזות מגפות"

עדי שטרן הגיעה לאוניברסיטת תל-אביב לאחר שהות בארה"ב - היא שימשה פוסט דוקטורנטית בשתי מחלקות מובילות: המחלקה למיקרוביולוגיה ואימונולוגיה באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו והמחלקה לביולוגיה אינטגרטיבית באוניברסיטת קליפורניה בברקלי.
 

לאחר שהשלימה תואר ראשון באוניברסיטת תל-אביב היא המשיכה לתואר שני ושלישי במחלקה לחקר התא ואימונולוגיה בפקולטה למדעי החיים של אוניברסיטת תל-אביב.

 

בשנת 2005 היא נבחרה לעמיתת BioLeaders - אחת מ-100 סטודנטים מצטיינים בכל העולם, שהשתתפו בפורום בינלאומי למנהיגי העתיד במדעי החיים. ב-2008 היא צוינה על ידי עיתון "הארץ" כאחת מעשרת המדענים הצעירים המבטיחים ביותר בישראל. בנוסף לכך, היא נהנתה ממלגות ומפרסים לדוקטורנטים מצטיינים מתכנית ספרא לביו-אינפורמטיקה באוניברסיטת תל-אביב, ממרכז ישעיה הורביץ למדע המורכבות ומקרן וולף, וזכתה בפרס של משרד המדע.

 

"מחקריי עוסקים באבולוציה של וירוסים וחיידקים מחוללי מחלות (פתוגנים)", היא מציינת. מדובר ביצורים זעירים נמצאים במרוץ חימוש מתמיד מול הגוף המארח אותם, ולכן הם משתנים בקצב מהיר ביותר, ועלולים לגרום למגפות חדשות ומסוכנות. מנקודת מבטו של המדען, השינוי המהיר מאפשר התבוננות בתהליכי אבולוציה בזמן אמת, בתנאי מעבדה מבוקרים. עדי חוקרת את השינויים בפתוגנים בשני מישורים – הניסויי והחישובי (ביו-אינפורמטיקה): היא מנתחת שינויים ברצפי ה-DNA  בעזרת כלים חישוביים, ומפענחת בדרך זו את הכללים המכתיבים את התפתחותם האבולוציונית. "אני מקווה כי הבנה מעמיקה של הכללים השולטים באבולוציה של הפתוגנים תאפשר לנו בעתיד לחזות מגפות הנגרמות על ידם, ואולי אף למנוע אותן", היא מסכמת.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>