ד"ר ליאור זלמנסון

מנהלת ביה"ס למנהל עסקים סגל אקדמי בכיר
ד"ר ליאור זלמנסון
משרד: רקנאטי

מידע כללי

ליאור זלמנסון הוא חבר סגל בפקולטה לניהול, בתחום הטכנולוגיה ומערכות מידע. מחקריו עוסקים במעורבות ובמחויבות של משתמשים בסביבות דיגיטליות, במודלים עסקיים של אתרי תוכן ובתופעות כלכליות התנהגותיות באינטרנט, כגון כלכלת השיתוף ומיקור ההמונים.

מחקריו זכו למענקים ופרסים מקרן פולברייט, פרס דן דוד, קרן קיסריה רוטשילד, גוגל,Marketing Science Institute ,Social Informatics SIG והתפרסמו בז'ורנלים כגון: Management Information Systems Quarterly ו-MIT Sloan Review. לפני תפקידו שימש כמרצה וחוקר באוניברסיטת חיפה, באוניברסיטת ניו יורק ובמרכז הבינתחומי. מחקריו זכו לתהודה בתקשורת הבינלאומית: Times, Fast Company, The Standard, Wired UK, The Observer ובעיתונות הישראלית.

בנוסף לתפקידיו האקדמיים, ד"ר זלמנסון משלב בין תחומי האמנות, החברה והטכנולוגיה. ב-2016 השתלם זלמנסון כחוקר אורח במעבדת המדיה הדיגיטלית של מוזיאון המטרופוליטן. ב-2011 ייסד את פסטיבל פרינט סקרין לאמנות ותרבות דיגיטלית במדיטק חולון. יצירותיו של ד"ר זלמנסון בתחום האמנות, הכתיבה והטכנולוגיה זכו במלגות ופרסים והוצגו בארץ ובעולם. בנוסף, שימש כחבר מערכת במגזין "אלכסון" לתרבות ומדע, כלקטור בקרן החדשה לקולנוע, בקרן רבינוביץ ובקופרו וייעץ לעשרות מיזמים ואירועים בתחומי הטכנולוגיה והניו מדיה בארץ ובעולם.

קורות חיים

תחומי מחקר

מעורבות משתמשים בסביבות וירטואליות, אמון ומחויבות בין משתמשים לאתרים; מודלים עסקיים לאתרי תוכן; ניהול אלגוריתמי וכלכלת השיתוף.

 

פרסומים נבחרים

Gunaratne, J., Zalmanson, L. and Nov, O. (2018). The Persuasive Power of Algorithmic and Crowdsourced Advice. Journal of Management Information Systems, 35(4), pp. 1092-1120.

Lifshitz-Assaf, H., Lebovitz, S. and Zalmanson, L., (2018). The Art of Balancing Autonomy and Control. MIT Sloan Management Review.

Balestra, M., Zalmanson, L., Cheshire, C., Arazy, O., & Nov, O. (2017) It was Fun, but did it Last” -The Dynamic Interplay between Fun Motives and Contributors’ Activity in Peer-Production. PACM on Human-Computer Interaction, 1(2), 21.

Zalmanson, L., & Oestreicher-Singer, G. (2016). Turning Content Viewers into Subscribers. MIT Sloan Management Review, 57(3), 11.

Oestreicher-Singer, G., & Zalmanson, L. (2013). Content or community? a Digital Business Strategy for Content Providers in the Social Age. MIS Quarterly, 37(2), 591-616.

פרסים ומענקי מחקר

2018 - Hurovitz Institute, Tel Aviv University

For research on “Cancellation Policy as a Signal of Trust and Quality in the Sharing Economy: The Case of Airbnb”

 

2018 - The Center for Cyber Law and Policy, University of Haifa

For research on:  The Dark Side of the “Like” – The Effects of Call to Actions on Trust, Privacy Concerns and Information Revelation

 

2017 - Best Paperathon Research, ICIS 2017

Awarded for “The Raging Crowd: Temporal Dynamics of Uproar”.

 

2015-2016 - Fulbright Postdoctoral Fellowship

First time awarded to a Business School PhD

 

2015 - Dan David Prize Scholarship

Awarded for contribution to research on the “Information Revolution”

 

2014 - Marketing Science Institute Research Proposal Awards

Awarded for research on calls to action and online monetary contributions.

 

2014 - Social Informatics Best Paper Award

Awarded for: “Content or Community?”.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
אוניברסיטת תל-אביב, רחוב חיים לבנון 30, 6997801.
UI/UX Basch_Interactive