לד"ר מרגלית פדה, מרצה בחוג לריפוי בעיסוק, יש ניסיון קליני של 28 שנים, בטיפול בילדים עם איחור התפתחותי וקשיים בתפקוד, וכן בטיפול במתבגרים ומבוגרים עם ליקויי למידה, הפרעות קשב וקשיים קוגניטיביים. המחקרים בהם ד"ר פדה מעורבת קשורים באוכלוסיה זו. מחקרים בהם מרגלית הייתה והינה מעורבת כמנחה או כחוקרת הינם: פיתוח כלי הערכה לבדיקת תפקודים קוגניטיביים של ילדים עם ליקויי למידה; אפיונים קוגניטיביים ורגשיים של מתבגרים עם ליקויי למידה; הערכת תוכנת מחשב לטיפול בהפרעות קשב וריכוז; בדיקת הקשר בין מבחני נייר ועפרון הבודקים תפקודים ניהוליים וזיכרון לבין תפקוד במטלה יומיומית ועוד.
עשייה נוספת של מרגלית היא בתחום ההוראה על פי שיטת ה PBL . שיטת הלימוד Problem Based Learning , למידה על פי תיאורי המקרה, היא כזו בה הסטודנט אקטיבי במציאת המידע לצורך טיפול במקרה. מרגלית נמנית על צוות ההוראה על פי השיטה בראשו עומדת ד"ר מיכל אברך בר. בנוסף לתפקידה כבמרכזת את שנה א' בקורס זה ומדריכה את המנחות ומעבירה סדנאות להכשרתן, מרגלית מעורבת במחקרים על תרומת השיטה להכשרת הסטודנטים. על בסיס אותה שיטת לימוד זו פותח לאחרונה קורס "יחד - הקורס לפיתוח עבודת צוות רב מקצועית". הקורס מערב סטודנטים ממקצועות הבריאות: פיזיוטרפיה, ריפוי בעיסוק, סיעוד והפרעות בתקשורת יחד עם סטודנטים לרפואה הלומדים יחד על פי תיאורי מקרה. פיתוח הקורס והובלה שלו, יחד עם ד"ר מיכל אברך בר, במטרה לשפר את עבודת הצוות לטובת המטופל, כולל, בין היתר, מחקר לבדיקת יעילותות, הינם מתחומי העיסוק המרכזיים של מרגלית מאז שנת 2017.