אני חוקרת את השפעת התהליכים הגלובאליים על מערכת החינוך הן ברמת המדיניות, הארגון, והן ברמת הפרט, התלמיד/ה. אני מעוניינת להבין איך העולם המשתנה משפיע על החינוך ומה ניתן לעשות במסגרת זו על מנת לשפר את ההווה והעתיד של הפרט הבודד במערכת הגלובאלית.
אני חוקרת את השפעת התהליכים הגלובאליים על מערכת החינוך הן ברמת המדיניות, הארגון, והן ברמת הפרט, התלמיד/ה. אני מעוניינת להבין איך העולם המשתנה משפיע על החינוך ומה ניתן לעשות במסגרת זו על מנת לשפר את ההווה והעתיד של הפרט הבודד במערכת הגלובאלית.
השכלה:
1997-2000 |
B.Sc. |
אוניברסיטת בן גוריון, מדעי הטבע (בהצטיינות יתרה) |
2001-2003 |
M.Sc. |
אוניברסיטת תל אביב, ביוכימיה (בהצטיינות) |
2003-2008 |
Ph.D. |
אוניברסיטת תל אביב, ביוטכנולוגיה |
2005-2007 |
MBA |
אוניברסיטת תל אביב |
ניסיון מקצועי:
2008-2011 |
ראש המרכז ליזמות ולחדשנות, המכללה האקדמית להנדסה |
2008-2011 |
מרצה מן החוץ, אוניברסיטת בן גוריון |
ניסיון בבית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר:
2012 |
מרצה |
2017 |
מרצה בכירה |
2020 |
פרופסור חברה |
תחומי מחקר: חינוך ליזמות, היבטים גלובליים במערכת החינוך, חדשנות במערכת החינוך |
תחומי הוראה: יזמות בניהול בתי ספר, ניהול וחדשנות במערכת החינוך, היבטים גלובליים בחינוך, בתי ספר חדשניים, חינוך ומיעוטים |
פרסומים (2020-2021):
Nina Kolleck, Angelica Rieck*, and Miri Yemini. 2020. Goals aligned: Analyzing the predictors of common goal identification in educational cross-sectoral collaboration initiatives. Educational Management Administration and Leadership. 48(5), 916-934.
Heela Goren**, Miri Yemini, Claire Maxwell, and Efrat Blumenfeld-Lieberthal. 2020. Defining the global turn in education – a review of literature. Review of Research in Education. 44(1), 36-63.
Miri Yemini and Claire Maxwell. 2020. The purpose of travel in the cultivation practices of differently positioned parental groups in Israel. British Journal of Sociology of Education, 41(1), 18-31.
Annette Bamberger**, Yifat Bronshtein** and Miri Yemini. 2020. Portraying the institution, building expectations and constructing desired international students: a comparative analysis of social media data trails. Teaching in Higher Education. 25(4), 476-492.
Nina Kolleck and Miri Yemini. 2020. Emerging global educational norms: A critical analysis of scholarship on Education for Sustainable Development (ESD) within the literature on Global Citizenship Education (GCE). Journal of Environmental Education. 51(4), 317-331.
Claire Maxwell, Miri Yemini, Moosung Lee and Laura Engel. 2020. Cosmopolitan nationalism in education. British Journal of Sociology of Education. 41(6), 845-858.
Victoria Kot*, Miri Yemini and Maia Chankseliani. 2020. Triple exclusion: Life stories of Jewish migrant academics from former Soviet Union at contested university under siege. International Journal of Educational Development. 76(2020), 102191-102120.
Miri Yemini, Claire Maxwell, Aaron Koh, Ignacio Barenechea**, Jason Beech, and Khen Tucker**. 2020. Mobile nationalism: parenting and articulations of belonging among globally-mobile professionals. Sociology. 54(6), 1212-1229.
Miri Yemini. 2020. International collaborations among top performing scholars. Journal of Studies in International Education. 1-20.
Miri Yemini and Claire Maxwell. 2020. Mobilities of policy and mobile parents - creating a new dynamic in policy borrowing within state schooling. Globalisation, Societies and Education. 1-20.
Itamar Rosenfeld*, Miri Yemini and Laura Engel. 2020. Walking between the raindrops: The role of religion in globalised schooling Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education. 1-20.
Maayan Mizrachi**, Claire Maxwell and Miri Yemini. 2021. Buffered mobility – parenting strategies of religious global middle-class families. Education Inquiry. 1-20.
Aaron Koh, Jason Beech, Claire Maxwell, Ignacio Barenechea**, Khen Tucker**, and Miri Yemini. 2021. Cosmopolitan start-up’ capital: Mobility and school choices of Global Middle Class parents. Cambridge Journal of Education. 1-20.
Miri Yemini. 2021. Internationalisation by demarcating the role of higher education in Sustainable Development Goals: The case of Israel. European Journal of Education. 1-20.
Hadas Flesh*, Moosung Lee and Miri Yemini. 2021. UWC Israeli students redefine identities – a comparative study. Educational Review. 1-20.
Miri Yemini and Claire Maxwell. 2021. Alternative modes of family travel: Parental ‘exit’ strategies for global citizenship education. Globalisation, Societies and Education. 1-20.
May Amiel**, Miri Yemini and Nina Kolleck. 2021. Questioning the magic pill – Entrepreneurship education in OECD and EU. European Education Research Journal. 1-20.