ד"ר אלנה [אילנה] דובובי

סגל אקדמי בכיר בחוג לסיעוד-תכנית כללית
חוג לסיעוד-תכנית כללית סגל אקדמי בכיר
ד"ר אלנה [אילנה] דובובי
משרד: מקצוע הבריאות, 310

מידע כללי

ד״ר אילנה דובובי היא מרצה בחוג לסיעוד, בבית ספר למקצועות הבריאות, פקולטה לרפואה. 

אילנה היא אחות מוסמכת שהמשיכה לאחר תואר ראשון ושני בהצטיינות בסיעוד ללימודי דוקטורט בפקולטה לחינוך, מגמת טכנולוגיות למידה, אוניברסיטת חיפה. במהלך הדוקטורט אילנה פיתחה סביבות למידה ממוחשבות שנועדו לקדם לימודיות והבנה מעמיקה של מורכבות גוף האדם בתחומים כמו פרקמקולוגיה וחשבון תרופתי. לאחר מכן, אילנה המשיכה לפוסטדוקטורט ב Utah State University ובהמשך למחלקה בחינוך באוניברסיטת בן גוריון אשר בנגב. 

היום מחקריה עוסקים בנקודת המפגש בין מדעי הלמידה לבין התחומים הנושקים לבריאות וחולי והכשרה של מקצועות הבריאות והרפואה בעידן המודרני. כיום היא מתעניינית במיוחד בפריצת הגבולות המסורתיים של הלמידה הפורמאלית בכיתה לבין הלמידה הבלתי פורמאלית שפוגשת אותנו בחיי יום יום, כגון במרחבי חדר ההמתנה כאשר מחכים בתור לרופא. כאשר השאלה שנשאלת היא מה עשוי להיות חלקן של טכנולוגיות חינוכיות במרחבים אלו ומה מהות הלמידה שזקוק לו הן המטפל והן המטופל. 

תחומי מחקר

  1. עיצוב ופיתוח טכנולוגיות למידה ממוחשבות: סימולציות וירטאוליות (כגון מציאות מדומה), סביבות למידה אינטראקטיביות, משחקי למידה ומודלים ממוחשבים.
  2. בחינת תהליכי למידה עם טכנולוגיות, בפרט היבטים רגשיים וקוגניטיביים של למידה. הערכה של תהליכי למידה באמצעות ניתוח שיח, ראיונות, שאלונים, ומדדים ביופיזיקליים.
  3. פיתוח של כלי למידה דיגיטליים לשיפור הדרכת מטופל והיענות לטיפול, ובחינת ההשלכות לתוצאי הבריאות.
  4. שילוב של פדגוגיות למידה מגוונות בתרגול סטודנטים וצוותים ממקצועות הבריאות והרפואה.
  5. אוריינות דיגיטלית, אוריינות מדעית, אוריינות חישובית  - השפעתם על תהליך קבלת החלטות, ניהול סימפטומים והיענות לטיפול בקרב מטופלים ומשפחותיהם. 

פרסומים

 

Publications:

Dubovi, I., Levy, S.T. & Dagan, E. (2015).  The Contribution of Computerized Simulation to Medication Dosage Calculation Skills. Guf Yeda, 13, 4-12.  (in Hebrew, included in the VATAT list).

 

Dubovi I, Levy ST, & Dagan E. (2017). Now I know how! The learning process of medication administration among1. nursing students with non-immersive desktop virtual reality simulation. Computers & Education, 113, 16-27.     

                                                                 

Dubovi I, Dagan E, Sader-Mazbar O, Nasar L, & Levy ST. (2018). Nursing Students Learning the Pharmacology of Diabetes Mellitus with Complexity-Based Computerized Models: A Quasi-Experimental Study. Nurse Education Today, 61, 175-181.  

                                                                           

Levy S.T, Peleg R, Ofeck E, Tabor N, Dubovi I, Bluestein S, & Ben-Zur H. (2018). Designing for discovery learning of complexity principles of congestion by driving together in the traffic Jams simulation. Instructional Science, 46, 105-132.  

                                                                                                          

Dubovi I. (2018). Designing for online computer-based clinical simulations: evaluation of instructional approaches. Nurse Education Today, 69; 67-73

 

Dubovi I, Levy, S.T. & Dagan, E. (2018). Situated Simulation Based Learning Environment to Improve Proportional Reasoning in Nursing Students.  International Journal of Science and Mathematics Education, 1-19.  

 

Dagan, E., Dubovi, I., Levy, M., Zuckerman‐Levin, N., & Levy, S. T. (2019). Adherence to diabetes care: knowledge of biochemical processes has a high impact on glycemic control among adolescents with type‐1 diabetes. Journal of Advanced Nursing.   

  

Dubovi, I. (2019). Online Computer-Based Clinical Simulations: The Role of Visualizations. Clinical Simulation in Nursing33, 35-41.     

 

Dubovi, I., & Lee, V. R. (2019). Instructional support for learning with agent-based simulations: A tale of vicarious and guided exploration learning approaches. Computers & Education142.

 

Lee, V. R., & Dubovi, I. (2019). At Home With Data: Family Engagements With Data Involved in Type 1 Diabetes Management. Journal of the Learning Sciences, 1-21.

 

Dubovi, I., Levy, S. T., Levy, M., Zuckerman Levin, N., & Dagan, E. (2020). Glycemic control in adolescents with type 1 diabetes: Are computerized simulations effective learning tools? Pediatric Diabeteshttps://doi.org/10.1111/pedi.12974 

 

DuboviI., & Tabak, I. (2020). An empirical analysis of knowledge co-construction in YouTube comments. Computers & Education, 103939. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103939

 

Amit Aharon, A.,  Ruban, A.,  & Dubovi, I. (2020). Knowledge and information credibility evaluation strategies regarding COVID-19: A cross-sectional study. Nursing Outlookhttps://doi.org/10.1016/j.outlook.2020.09.001

 

Aharon, A. A., Dubovi, I., & Ruban, A. Differences in mental health and health-related quality of life between the Israeli and Italian population during a COVID-19 quarantine. Quality of Life Research, 1-10. https://doi.org/10.1007/s11136-020-02746-5

 

Dubovi, I., & Tabak, I. (2021). Interactions between emotional and cognitive engagement with science on YouTube. Public Understanding of Science, 0963662521990848. https://doi.org/10.1177/0963662521990848 

 

Dubovi, I. (2022). Cognitive and emotional engagement while learning with VR: The perspective of multimodal methodology. Computers & Education, 104495. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104495

 

Dubovi, I. (2022). Learning with virtual reality simulations: direct versus vicarious instructional experience. Interactive Learning Environments, 1-13.  https://doi.org/10.1080/10494820.2022.2042313

 

 

Grants & Awards:   

Years

Grants / Awards

Other Researchers

Granted by Institute/Company

Title and Total Amount

2015

Award

 

University of Haifa, Department of Learning, Instruction and Teacher Education

Silver Award for distinguished research ($4,000)

2015-2016

Grant, PI

 

Co-PI Sharona T. Levy, PhD and

Co- PI Efrat Dagan, PhD

Meital Foundation

The Pharmacology InterLeaved Learning (PILL) Environment: Simulation- and Model-based Learning for Nursing Students ($3,500)

2015-2018

Grant, Co-PI

PI- Efrat Dagan, PhD and

Co-PI Sharona T. Levy, PhD

Ministry of Health, Chief Scientist

The Impact of computerized simulations on knowledge and decision making, and balance indices in adolescence with diabetes mellitus type I ($40,000)

2017-2018

Grant, Co-PI

PI – Victor Lee, PhD

AIS Technology Innovation Grant

Enhancing student learning through the use of computational simulations and agent-based models in nursing education ($5,000)

2018-2019

Award

 

Ben-Gurion University of the Negev

Kreitman Post-Doctoral fellowship (competitive)

2019

Award

 

American Educational Research Association (AERA-2019)

New Investigator Award; Education in the Professions

2019-2020

Grant, PI

 

2019 Sigma/NLN Research Grant Award

Comparison of Learning with Virtual-Reality Simulation Versus Mannequin-Based Simulation to Roadmap the Role of Physical and Digital Simulated Experiences in Nursing Education ($5,000)
 
2020- 2021 PI   Joy Neuro-Wellness Research grant  Surprise and Engagement: What multimodal data can tell us about positive emotions while interacting with VR’s visual and tactile stimuli ($20,000)
2020-2021 PI

Co-PI Orit Karnieli-Miller

Faculty of Medicine Collaborative Grant, Tel-Aviv University

Educational technology to promote shared clinician-patient decision making among patients with diabetes ($12,500)

 

                                              

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>