ד"ר אלכס גקר

סגל אקדמי בכיר בבית הספר ללימודי חברה ומדיניות
בית הספר ללימודי חברה ומדיניות סגל אקדמי בכיר

מידע כללי

ד”ר אלכס גקר

חבר בחוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב משנת 2021.

 

תחום ענייני העיקרי הוא בפלטפורמות דיגיטליות, והשפעתן על חיי היומיום של משתמשיהם. העולם המודרני עובר תהליך מהיר של פלטפורמיזציה, כאשר סביבות דיגיטליות מכתיבות - דרך אמצעים אלגוריתמיים, עיצוביים וחוקיים - את תנאי המצאותנו בעולם. הדוגמאות הבולטות הן רשתות חברתיות, כדוגמת טוויטר ופייסבוק, והשפעתן על שיח ציבורי או פוליטקיה. אך דוגמאות רבות נוספות קיימות, בין אם האופן שבו גט (Gett) שינה את אופן התנועה במרחב העירוני או כיצד אייר ביאנבי (AirBnB) הרע את מצב של שוכרי הדירות בתל אביב (ובערים רבות נוספות). צריכת תוכן, משחק ואפילו דייטינג (ומין) קורים יותר ויותר דרך אותן פלטפורמות עמומות שמבקשות להפוך למקום מרכזי לאותה פעילות ומדברות בשפה של פתיחות ושקיפות - גם אם בפועל מתנהגות הפוך. מחקרי הוא תיאורטי ואיכותני, המתפרסם בסוגי כתבי עת מגוונים.

אני מגיע ממחקר רב-תחומי, ושואב מלימודי מדיה, גיאורגפיה ולימודי מדע וטכנולוגיה (STS). טרם הצטרפותי לחוג הייתי חבר סגל במחלקת המדיה של אוניברסיטת אמסטרדם ויוזמת השיטות הדיגיתיות.  כיווני המחקר העיקריים שלי כרגע הם:

  1.  ממשקי משתמש וחווית משתמש של פלפטפורמות, תחושות ומניפולציה, ובפרט בהיבטים של מיפוי דיגיטילי, טכנולוגיות מבוססות מיקום, מציאות רבודה והיבבידית.
  2.  משחקי מחשב והתעשייה הסובבת אותם, תרבות גיימינג ותוכן סטרימינג.
  3. מתודלוגיה דיגיטלית והנגשת מחקר ממוחשב למדעי החברה והרוח.

דוקטורט: המחלקה למדיה, אוניברסיטת אוטרכט (Utrecht University), הולנד. 

Publications

See my Research Gate for uploaded pre-prints and OA files

 Articles in Refereed Journals

  • Gekker, A and Joseph, D. 2021. Selling Elysium: The Political Economy of Radical Game Distribution. Baltic Screen Media Review 9 (1): 20–31. SOI: 10.2478/bsmr-2021-0003
  • Bernevega, A and Gekker A. 2021. The Industry of Landlords: Exploring the Assetization of the Triple-A Game. Games and Culture. SAGE Publications: 15554120211014152. DOI: 10.1177/15554120211014151.
  • Vijaj, D and Gekker A.. 2021. Playing politics: How Sabarimala played out on TikTok. American Behavioral Scientist, Special Issue on Social Platform Accountability in Global Perspectives.  https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0002764221989769
  • Gekker, A. 2021. Against Game Studies. Media and Communication 9(1) https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/article/view/3315 
  • Knight, E and Gekker, A. 2020. Mapping interfacial regimes of control: Palantir’s ICM in America’s post-9/11 security technology infrastructures. Surveillance & Society 18 (2): 231-243
  • Gekker, A and Hind, S. 2019. Infrastructural surveillance. New Media and Society. https://doi.org/10.1177/1461444819879426
  • Gekker, A. 2018. Let’s not play: Interpassivity as resistance in ‘Let’s Play’ videos.  Journal of Gaming & Virtual Worlds 10 (3): 219–42. https://doi.org/10.1386/jgvw.10.3.219_1.
  • Gekker, A. 2016. Casual power: Understanding user interfaces through quantification. Digital Culture & Society “Quantified Selves | Statistic Bodies” 2 (1): 107-121.
  • Hind, S. and Gekker, A. 2014. 'Outsmarting traffic, together': Driving as social navigation. Exchanges: the Warwick Research Journal,. 1(2): 165-180. https://doi.org/10.31273/eirj.v1i2.84

Edited Volumes

Chapters in Edited Books

  • Hind, S. and Gekker, A. 2019. On autopilot: Towards a flat ontology of vehicular navigation. In: Media’s Mapping Impulse. Chris Lukinbeal and Elisabeth Sommerald (Eds.): 141-160. Meinz: MGM
  • Gekker, A. 2018. Playing with power: Casual politicking as a new frame for political analysis. In: The Playful Citizen: Civic Engagement in a Mediatized Culture, Rene Glas, Sybille Lammes, Michiel de Lange, Joost Raessens and Imar de Vries (Eds.): 387-419. Amsterdam: Amsterdam University Press. https://doi.org/10.5117/9789462984523/ch20
  • Gekker, A. (2012). Legionnaires of chaos: “Anonymous” and governmental oversight of the internet. In D. Helder & A. L. Massanari (Eds.), Digital Ethics,  pp. 178–192. New York: Peter Lang Publishing.

Peer-Reviewed Conference Proceedings

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>